Gå til innhold

Skuffende reviews av Kameo


Dec

Anbefalte innlegg

Helt sant det, heales. :)

 

Selv fryktet jeg faktisk at anmelderne skulle gå helt over styr med gode karakterer nå like ved launchen av X360, at de rent psykologisk sammenlignet nextgen spillene med dagens spill....Samt så seg blinde på grafikken.

 

Heldigvis ser det ut som de holder seg litt i skinnet og vet hva de driver med. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har det seg slik da at svært mange spill havner mellom 8 og 9 på de mest anerkjente spillsidene på nettet.

Ser man på de som tipper 9 tallet finner man da de virkelig store(ikke bare i mine øyne vil jeg tro) spillene som skiller seg ut, i en eller annen retning. Jfr. Half Life serien, Halo serien, GTA, osv.

 

Med bakgrunn i at jeg jeg personlig hadde fått et inntrykk(muligens for mye grepet av hypen?) av at Kameo definitivt hørte hjemme i det selskapet ble skuffelsen deretter også...Men som sagt, selvfølgelig best å gjøre seg opp sin egen mening!

 

Min 360 er betalt idag, og Kameo blir også med hjem 2 des. ;)

Lenke til kommentar

GameSpy gir Kameo 4/5 og Great! Tror Kameo kan være en tittel som passer bra for meg ut fra hva jeg har lest og sett. Greit nok, kanskje ikke det type Epic Adventure som noen håpet, men har jeg underholdning i 15 timer ren spilletid så blir det en del kvelder på meg. F.E.A.R., uten sammenligning forøvrig, fikk også kritikk for å være kort, men jeg syntes det var passe langt.

 

Gamespy review

 

Dr.Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Den eneste anmeldelsen jeg brydde meg om var Gamespot sin, som jeg håpte av Greg Kasavin. Hadde spillet blitt anmeldt av Jeff Gerstmann for eksempel hadde dere nok fått sett en 9'er. Men Greg er nettets beste anmelder, og 8.7 er ikke dårlig. Da har du levd litt for lenge i system-wars og tenker at alt under 9 er flopp. alt fra 6-10 er gode karakterer, og er definitivt spill som er verdt å sjekke ut. Jeg er glad de ikke deler ut toppkarakterene så tidlig i neste generasjon, for neste generasjon har mye mer å tilby enn hva vi ser på noen launch.

 

Jeg ser på det som en veldig god anmeldelse, jeg hadde syns det var litt mer skuffende hvis spillet fikk en 7'er ja, men det hadde fremdeles vert et spill jeg ville sjekke ut av mine egne erfaringer med spillet. Men alvorlig talt spillet er nærmere en 9'er og folk syns det er skuffende?

 

Da lar dere dere skuffe veldig lett syns jeg.

5157701[/snapback]

 

Enig i dine konklusjoner, Crockett. Og en annen ting... Hos Gamespot fikk Kameo følgende karakterer:

Graphics: 9

Sound: 9

Tilt 9

GAMEPLAY 9 (jada, store bokstaver der fra meg)

Value 7

 

Og totalen som kjent, 8.7 og da må det være value på 7 som trekker ned pga litt kort spilletid. Men altså, 9 på alt annet. Hallo! Jeg brukte store bokstaver på Gameplay fordi det har vært diskusjoner andre steder på forumet angående gameplay vs grafikk osv - hvor det virket som at det skulle være en motsigelse på next gen konsoller... her får du sannerlig begge deler hvis man skal tro anmelderen rett. At det føles kort er på en måte noe som viser at spillet underholder til det fulle mens du spiller det i alle fall.

 

Det er "flaut" å innrømme det, men en god del titler jeg aldri spiller ferdig. Det kan være fordi noe annet fanger oppmerksomheten min (f.eks. i våres da World of Warcraft tok mesteparten av fritiden) eller at jeg synes det blir gjentagende gameplay og lite framdrift i story f.eks etter en stund.

 

Kameo vil kanskje appelere også til ikke-Hard Core gamere som ikke føler at de må bruke hver kveld i måneder framover for å spille det ferdig.

 

Personlig liker jeg, og er enig i, anmeldelsene på Gamespot. I alle fall svært ofte.

Kameo blir en tittel jeg kjøper når jeg få box'n min. Det andre blir kanskje PGR3.

 

Dr.Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Vi er vel ferdig med tidlig nittitall og "alt under 8 suger"-holdningen, er vi ikke?  :tease:

5161073[/snapback]

 

Alle er nok ikke ferdig med det...

 

Men uansett håper jeg på stort utvalg av demoer slik at man kan teste spillet før man bruker 600 - 700 kroner og kjøper noe en ikke liker. Det kan hende det har fått karakter 10 hos gamespy, men jeg trenger ikke like det av den grunn. Nei, la meg teste spillene.

Lenke til kommentar
Vi er vel ferdig med tidlig nittitall og "alt under 8 suger"-holdningen, er vi ikke?  :tease:

5161073[/snapback]

 

Tidlig nittitall? Tror ikke vi må 10-15 år tilbake for å finne den mentaliteten. Og personlig synes jeg ofte anmeldere gir spill 7/10 som er fryktelig dårlige.

 

Men til topic, sier seg selv at ikke de første 360spillene vil få toppscore. De har jo enda ikke så mye å sammenligne med.

Lenke til kommentar

Blir tåpelig å mene at karakterer som Kameo har fått er dårlige... Kanskje de er altfor gode? kanskje de er for dårlige? Hvem vet. La oss alle få teste Retail-utgaven før vi diskuterer dette ok?

 

Ingen av oss (vil jeg tro) har grunnlag for å si noe om karakterern på Kameo ennå...

 

MEN: ikke klag over at en 8,7 og en 8,3 er dårlige karakterer...

Lenke til kommentar
Vi er vel ferdig med tidlig nittitall og "alt under 8 suger"-holdningen, er vi ikke?  :tease:

5161073[/snapback]

 

Tidlig nittitall? Tror ikke vi må 10-15 år tilbake for å finne den mentaliteten. Og personlig synes jeg ofte anmeldere gir spill 7/10 som er fryktelig dårlige.

 

5161347[/snapback]

 

Kanskje det bare er meg som har byttet til bedre blader. Husker et fint eksempel, det var i salige Tekno (til ingen forkleinelse for bladet forøvrig). I en spillanmeldelse gjorde skribenten et nummer ut av å utbasunere med maksimal kraft hvor hinsides all forstand dette spillet sugde, og hvor uheldig han var som alltid fikk de dårlige spillene. Karakteren endte på 73%.

Generelt for spillbladene jeg leste på den tiden var at alt under 80% sugde, og alle karakterer under 70 egentlig var det samme. 36% eller 65% kunne være like gode (eller dårlige) spill.

 

EDIT: huff, dette ble da fryktelig OT, men det var så morro å mimre :!:

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Men til topic, sier seg selv at ikke de første 360spillene vil få toppscore. De har jo enda ikke så mye å sammenligne med.

5161347[/snapback]

Jovisst har de det. De har en hel verden av spill å sammenlikne med. At de nye konsollene gir enda bedre muligheter for fysikk, grafikk og avansert kunstig intelligens hjelper ikke: Spillene må fortsatt være veldesignede og gode for å være verd noe. Akkurat som de måtte denne generasjonen, og på N64/PSX, og på SNES/Mega Drive, og på NES/Master System/Atari, osv.

 

Edit: Med andre ord: Hvis et Xbox 360-spill utviser all den kvalitet, spilltekniske soliditet og generell briljans som vi finner i denne generasjonens beste spill, og i tillegg yter teknisk slik man forventer av et 360-spill, så ser jeg ingen grunn til å ikke gi det karakter i samme gate som de beste spillene fra denne generasjonen.

 

Husk at spillmekanikken og kunstformen utvikler seg mye tregere enn teknikken. Xbox 360 innebærer ingenting grunnleggende nytt, og dermed bør det være en smal sak å la dagens kvalitetskrav også gjelde den nye boksen.

Lenke til kommentar

Ja enig i alt det, jeg uttrykte meg nok litt kortfattet.

 

Jeg mente egentlig akkurat det, selv om grafikken er bedre enn forrige generasjon, bør karakteren være lik et spill med tilsvarende gameplay uavhengig hvilken generasjon.

 

Min kommentar var egentlig bare myntet på grafikkscoren, som må sammenlignes innen samme generasjon.

Lenke til kommentar
Når noen sier at et spill som har fått 7-8 av 10 er dårlig så tror jeg dem burde reise til nettsiden å lese litt ang poengene.....hehe.

5161747[/snapback]

Absolutt :). Eg hadde trudd det skulle hjelpe at Gamespot har byrja å skrive eit ord i tillegg til karakteren, Kameo er i følgje dei "great", men det ser ut til at det fortsatt er ein del som ikkje forstår karaktersystemet.

 

Eit av favorittspela mine til PS2, "Summoner 2", fekk forøvrig "berre" 7.9 på Gamespot. Oppsummeringa av spelet var slik:

"Summoner 2 is by and large a very good adventure role-playing game, with a memorable cast of characters and plenty of pure action."

 

So 8.7 må seiast å vere ein svært god karakter.

 

Kay

Lenke til kommentar

Jeg tror det er snakk om prioritet om man synes at 8.7 eller 8.4 er en dårlig karakter eller ikke.

 

Noen kjøper mange spill, og bruker mye tid på å spille. Et spill med karakteren f.eks 8.7 vil derfor være et meget fristende spill.

Andre kjøper færre spill, og bruker naturligvis ikke så mye tid på å spille som den første kategorien. Men det betyr ikke at de er mindre spillinteressert. Slike som oss (joda, er en av disse her ja :tease: ) kjøper kun de aller beste spillene. Det er klassikerene vi er ute etter, og et spill som jevnt over aldri når 9 - tallet hos noen annmeldere vil aldri bli en klassiker.

 

Derfor synes jeg at hele debatten om Kameo er en skuffelse eller ikke er litt unødvendig (dessuten bør man jo prøve det selv FØR man kjøper det, men det er ikke alltid det er like lett).

 

Alt er jo relativt, er det ikke? :p

Endret av Something©wierd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...