Gå til innhold

Skuffende reviews av Kameo


Dec

Anbefalte innlegg

IGN: 8,4

Gamespot: 8,7

 

Litt skuffende syns jeg, og svært overraskende at IGN ga lavere score enn Gamespot...

Går igjen at de er skuffet over at spillet er kort, og kanskje ikke det helt store eventyret man som man forventet, jfr. Zelda.

 

Full av forventning da jeg klikket meg inn for å lese selv, må si jeg ble veldig negativt overrasket selv.

Så for meg 9 tallet iallefall...

 

Men man får vel gjøre seg opp sin egen mening :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
IGN: 8,4

Gamespot: 8,7

Litt skuffende syns jeg

5156772[/snapback]

 

Over 8 poeng av 10 mulige må da sies å være rimelig bra.

 

Som IGN sin skala sier: 8,4 = Impressive!

 

Men det er klart at de sliter med å ikke ha noen ordentlige referansepunkter enda når det gjelder ting som grafikk, det blir jo ikke fair å sammenligne med f.eks. dagens PS2 eller Xbox-spill.

 

Plenty of original, funny, visually stunning, and fun-filled moments await in Kameo: Elements of Power, which is the first Xbox 360 action adventure game, as well as a standard-setter.

 

http://www.gamespot.com/xbox360/action/kam...wer/review.html

 

 

While the game isn't quite the Zelda killer that it's sometimes been touted as its still a fun adventure that will appeal to a broad audience. Each level is packed with examples of intelligent game design and at its best moments this game should be counted among the reasons to go out and get that new console everyone's been talking about.

 

http://xbox360.ign.com/articles/666/666667p3.html

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

Det burde virkelig ikke overraske noen. Det er Rare vi snakker om her, et selskap som, med unntak av "It's Mr. Pants!" har slitt veldig med å nå gamle høyder helt siden N64-ens dager.

 

1up gav 7/10, for øvrig. Tror personlig det er spot-on -- Kameo er sikkert greit nok, artig å spille gjennom og tilfredsstillende for technerden i oss alle -- men ellers, sannsynligvis, mer vanlig og uspektakulært enn man kanskje kunne håpe.

 

Merk: Jeg har ikke spilt spillet mer enn et par timer, så det kan selvsagt hende jeg tar feil. Men noen Wind Waker gav det definitivt ikke inntrykk av å være.

Lenke til kommentar

Ikke direkte skuffende da. Forventet noe i den retningen. Tror jeg kommer til å like spillet uansett. Dessuten er det bare meningen til noen andre. Ser sjeldent på omtaler av spill lengre, for det er veldig avhengig av den som anmelder spillet.

 

Men det virker som mange sammenligner spillet med Zelda, noe som blir feil. Selv om det minner veldig på enkelte punkter.

Lenke til kommentar
Men det virker som mange sammenligner spillet med Zelda, noe som blir feil. Selv om det minner veldig på enkelte punkter.

5157182[/snapback]

Hvorfor blir det feil? Spillet må da tåle å sammenliknes med de beste i sin sjanger. Kameo har omtrent samme fokus som Zelda; en del slåssing, litt gåteløsning og en god porsjon eventyrligheter. Ser derfor ikke helt hva du sikter til.

 

Men selvsagt; dette er bare en annen måte å si at spillet er pent nødt til å være bra, om det skal lovprises. Det er bare at Zelda-serien har vært ganske konsistent i leveringen av noen av sjangerens absolutte høydepunkt.

Lenke til kommentar
Men det virker som mange sammenligner spillet med Zelda, noe som blir feil. Selv om det minner veldig på enkelte punkter.

5157182[/snapback]

Hvorfor blir det feil? Spillet må da tåle å sammenliknes med de beste i sin sjanger. Kameo har omtrent samme fokus som Zelda; en del slåssing, litt gåteløsning og en god porsjon eventyrligheter. Ser derfor ikke helt hva du sikter til.

5157285[/snapback]

Det jeg mener er at folk setter spillet opp mot Zelda, slik at det muligens ikke blir så godt mottatt som det kanskje burde ha vært. Altså at de sammenligner spillet på alle aspekter. Mulig jeg forklarer veldig dårlig nå men.

 

Gleder meg uansett til spillet :)

Lenke til kommentar

Den eneste anmeldelsen jeg brydde meg om var Gamespot sin, som jeg håpte av Greg Kasavin. Hadde spillet blitt anmeldt av Jeff Gerstmann for eksempel hadde dere nok fått sett en 9'er. Men Greg er nettets beste anmelder, og 8.7 er ikke dårlig. Da har du levd litt for lenge i system-wars og tenker at alt under 9 er flopp. alt fra 6-10 er gode karakterer, og er definitivt spill som er verdt å sjekke ut. Jeg er glad de ikke deler ut toppkarakterene så tidlig i neste generasjon, for neste generasjon har mye mer å tilby enn hva vi ser på noen launch.

 

Jeg ser på det som en veldig god anmeldelse, jeg hadde syns det var litt mer skuffende hvis spillet fikk en 7'er ja, men det hadde fremdeles vert et spill jeg ville sjekke ut av mine egne erfaringer med spillet. Men alvorlig talt spillet er nærmere en 9'er og folk syns det er skuffende?

 

Da lar dere dere skuffe veldig lett syns jeg.

Lenke til kommentar

Ærligtalt ser jeg ikke at folk kan være skuffet av karakterer ikke langt unna 9/10. Blir jo helt på trynet å tro at et spill som får under 10/10 er dårlig. Nei, jeg sier bare at hver en mann må få avgjøre om de synes spillet er bra eller ei. Synes det er foruftig av anmelderne å ikke starte for høyt.

Lenke til kommentar
har riktignok bare testet det i ca 30 minutter men jeg synes ikke  det var så veldig fett akkurat.. men kan jo hende det blir fetere litt lengre uti.

5158192[/snapback]

Det er mange spill du bør spille mer en 30 min før du finner hva som er så genialt med dem. Kameo er et slikt spill, når du begynner å komme virkelig inn i det og vite hvilke elementals du skal kombinere for å slå de forskjellige fiendene. Slike ting lærer en ikke etter bare 30 min med et spill. Det er det jeg liker med spillet, det føles som et spill som det krever litt skill og litt tenking for å spille.

Lenke til kommentar

Jeg liker korte spill jeg. Følelsen av å være helt ferdig :D Pleier aldri å komme så langt.

 

Edit: Innledningen til gamespots anmeldelse:

The next generation of gaming is off to a very good start. As the first Xbox 360 game to be released, Kameo: Elements of Power turns out to be a fitting showcase for Microsoft's powerful new console. For that matter, the game's really no worse for wear despite several production delays during its many long years in development. This colorful, creative action adventure game is one of the most family-friendly titles among the Xbox 360's starting lineup, but it'll provide a great experience for just about any kind of game player. It's packed with clever and entertaining action, not to mention some of the most highly impressive, razor-sharp graphics you've ever seen, along with terrific music and sound. Kameo feels rather disjointed at first, and it's not a particularly long game, but it ultimately provides a rousing, memorable journey that'll be a fine way to excitedly spend some of your first hours with the new Xbox.
Endret av kvork
Lenke til kommentar
Det burde virkelig ikke overraske noen. Det er Rare vi snakker om her, et selskap som, med unntak av "It's Mr. Pants!" har slitt veldig med å nå gamle høyder helt siden N64-ens dager.

 

1up gav 7/10, for øvrig. Tror personlig det er spot-on -- Kameo er sikkert greit nok, artig å spille gjennom og tilfredsstillende for technerden i oss alle -- men ellers, sannsynligvis, mer vanlig og uspektakulært enn man kanskje kunne håpe.

 

Merk: Jeg har ikke spilt spillet mer enn et par timer, så det kan selvsagt hende jeg tar feil. Men noen Wind Waker gav det definitivt ikke inntrykk av å være.

5157019[/snapback]

 

Gode poeng her. :)

 

Men nå synes jeg ikke man skal mobbe Rare nedenom og hjem her. Tror f.eks Conker - Live and Reloaded har fått mye negativitet rundt seg fordi folk hadde mye holdninger til Rare fra før av og at enkelte kanskje forventet litt vel mye revolusjon. :hmm:

Jeg synes personlig at Conker: LaR oser av kvalitet, selv om det sikkert er noen småting som irriterer her og der. Og tror mange liker det veldig godt også folk som spilte N64 versjonen. Men klart, alle er jo forskjellige. Selv har jeg aldri spilt N64 versjonen, og kan godt hende at jeg hadde vært mer kritisk dersom jeg hadde spilt den først.

 

Når det gjelder Kameo, så synes jeg ikke karakterer mellom 8 og 10 er noe dårlig. Ikke noe revolusjonerende, men definitivt verdt et kjøp. Selv synes jeg iallfall at spillet virker både vakkert, originalt og interessant, med masse humor og varme. Et spill både unge og eldre spillere kan ha det moro med. :)

 

Men spillet de fleste venter på fra Rare, er nok PDZ. Det spillet har all mulig potensiale til å bli noe stort, og forhåpentligvis blir det dette spillet som fører Rare opp på stjernehimmelen igjen, sammen med andre tungvektere innen industrien.

I tillegg har jo Rare også to andre X360 spill i utvikling, som for alt vi vet kan vise seg å bli enda mer spennende enn PDZ. ( Personlig tror/håper jeg på et nytt Conker spill blant annet, noe som ikke er så usannsynlig siden Rare ikke har lagt ut nye ting til XBox1 spillet ).

 

For all del, Rare har gjort noen bommerter, men ikke dermed sagt at de ikke kan finne formelen til suksess igjen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...