kpe Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Ein fin sommer dag sko eg setta i dvd spillaren for og kunne innstalere eit nytt spel. Men eg er jo så dumm at eg setter i dvd spilleren mens dataen står på. Nå mangla bare strømm kabelen igjen, når eg satt den i skrudde pcen seg rett av og den ville ikkje skru seg på igjen. Derfor har eg någen spm. 1) Kva får någen deler er ødelagt? 2) Kva må eg kjøpa nytt? 3) Hvor mye vil dette koste? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Uff da. Jeg anbefaler at du åper kabinettet og lukter etter spesiell lukt. Sjekk også om det har kommet ut gul masse av kondensatorer på hovedkortet. (ikke rør kondensatorene!) Så kan du starte opp pcen uten dvden. Hvis det ikke hjelper, så kan du prøve clear cmos. Da skal du ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekunder før du setter det inn igjen. Så starter du opp pcen igjen. I verste fall kan dvd-spiller, hovedkort og strømforsyning være ødelagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå