Gå til innhold

Fjerne Mandrake linux

Anbefalte innlegg

Har en maskin med både mandrake og winodws xp på. Lilo oppstartsmanager er innstalert for å velge å starte opp enten windows eller linux. Hvordan fjerner jeg linux.

Det blir vel sannsynligvis bare krøll om jeg fjerner linux partisjonene fra diskmanager programmet som følger med windows xp. Da blir vel bootmanageren liggenes igjen. Er det noen som kan hjelpe meg å fjerne linuxen slik at kun windows xp lgger igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en maskin med både mandrake og winodws xp på. Lilo oppstartsmanager er innstalert for å velge å starte opp enten windows eller linux. Hvordan fjerner jeg linux.

Det blir vel sannsynligvis bare krøll om jeg fjerner linux partisjonene fra diskmanager programmet som følger med windows xp. Da blir vel bootmanageren liggenes igjen.  Er det noen som kan hjelpe meg å fjerne linuxen slik at kun windows xp lgger igjen?

5156467[/snapback]

Sett inn xp cd'en, tast R for å få opp recovery konsoll. I recovery konsoll så skriver du FIXMBR, svar ja på alt du får spørsmål om. Nå er du kvitt lilo og du bootes automagisk inn i Windows xp. Linux partisjonene fjerner du med for eks. partition magic :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...