Gå til innhold

Forza eller GT4?

anietsoj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke vert så mye borti forza motorsport, men GT4 er veldig bra, hvis du har tid og tålmodighet til å spille en stund. Mange gidder ikke å spille pgr av at en må ta serfikatet osv... Eg syns personlig at det gir spillet en del sjarm... Eg ville ha satsa på Gt4.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare Forza, men har spilt GT-spillene sporadisk tidligere (har aldri vært noe særlig glad i PS, uten at jeg vil gjøre dette til noen konsolldiskusjon). Forza er en ålreit racingkvasisimulator, selv om det ganske ofte føles litt vel tilgivende, særlig når det gjelder å redde seg inn igjen når rompa kommer fykende. Hvilket av spillene som er mest realistisk er ikke så farlig, det er følelsen som teller, og Forzas kjørefølelse er helt klart meget bra. Det som skuffer med Forza, og som gjorde at jeg ikke spilte det så mye som jeg strengt tatt burde tatt i betraktning hvor mye jeg gledet meg, er singleplayerkampanjen, først og fremst følelsen av å slite seg oppover. I GT-spillene har jeg inntrykk av at man starter med en ubrukelig konebil med strikkmotor, for så å jobbe seg sakte men sikkert oppover i rekkene. I slike spill synes jeg den slags er halve moroa, og bidrar voldsomt til holdbarheten. I Forza starter man med en anstendig mengde kontanter, og ender opp med noe sånt som

en Mini Cooper S.

Med andre ord, en alt for bra bil i starten på et spill som burde føles som en underdogs vei til kremen av racerførere, men ender opp med å føles som en bortskjemt rikmannsunges lek med penger og en evt. triumf til slutt. Dessuten får man ikke ta lappen i Forza, man bare slippes rett uti turneringene. En ting som også er litt teit er at det per dags dato etter hva jeg vet ikke finnes noe bra ratt til XBOX, mens ps2 har det geniale logitech GT-rattet :dribble: med nihundreoghelsike graders rotasjon og like bra feeling som MOMO-rattet til PC. Men det er jo ikke Forzas skyld.

Nå har jeg ikke prøvd multi i noen av disse spillene, så det aspektet lar jeg noen andre ta seg av :)

Hvis du elsker singleplayerkampanjen i GT-spillene, er det slett ikke sikkert du kommer til å sette like stor pris på Forza.

EDIT: litt språklig småpirk og tok vekk en unødvendig quote

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

har bare prøvd GT4 en gang og fikk ganske godt inntrykk av det. Hvordan singleplayerkampanjen er har ikke veldig stor betydning for meg. Jeg vil bare ha et spill med god grafikk, fartsfølelse og tøffe biler (det er vel mulig å style biler på forza?). Selvfølgelig fint om career moden er bra, men er ikke det jeg forventer mest av.

Noe jeg har irritert meg veldig over i tidligere GT spill, er den dårlige handlingen. Må bremse ned veldig hvis jeg skal holde meg på veien i en skarp sving. Fikk litt av den samme følelsen da jeg spilte GT4, ikke lett å sladde seg gjennom en sving. Har du følt det sånn også?

Lenke til kommentar
Ta det spillet som du eier konsoll av. Eller hvis du har begge, ta den konsollen som du liker best.

5156851[/snapback]

Har ikke konsoll til noen av spillene. Lyst på både PS2 og Xbox, så det er småting som avgjør hva jeg velger å kjøpe. Derfor jeg vil vite hva som er best av GT4 og Forza :thumbup:

Lenke til kommentar
Ta det spillet som du eier konsoll av. Eller hvis du har begge, ta den konsollen som du liker best.

5156851[/snapback]

Har ikke konsoll til noen av spillene. Lyst på både PS2 og Xbox, så det er småting som avgjør hva jeg velger å kjøpe. Derfor jeg vil vite hva som er best av GT4 og Forza :thumbup:

5157238[/snapback]

Både Elkjøp og Siba har i dag senket prisen på PS2 til 995,-

Hos Elkjøp får du i tillegg GT4 for 329,-

Lenke til kommentar

5156851[/snapback]

5157238[/snapback]

Både Elkjøp og Siba har i dag senket prisen på PS2 til 995,-

Hos Elkjøp får du i tillegg GT4 for 329,-

5157351[/snapback]

Gidder ikke bestille fra internett.. kommer jo porto i tillegg..

Endret av anietsoj
Lenke til kommentar

Jeg har aldri spillt Forza men det virker som om GT4 har overtaket når det gjelder simulering av hvordan bilene oppfører seg i virkeligheten. Har blant annet lest om en Nissan skyline test sjåfør som kjørte nesten identisk tid på Nurburgring i spillet som i virkeligheten. De som modellerte bilene har også prøvekjørt dem for å få alle detaljer på plass.

GT4 har jo også 700+ biler mot Forza`s 233. I GT4 så er det såklart noen hundre av disse man knapt kommer til å røre ( f.eks T-ford eller Fiat Panda) men det skader jo ikke å ha mye å velge mellom!

Men nå har jo Forza mange ting som GT4 ikke kan tilby: online support, skade på bilene, muligheter for å style bilene. Det har også en god del bedre AI. Det har med Porsche og Ferrari som såklart er ett stort pluss. :dribble:

Jeg tror det er vanskelig å velge en klar vinner av disse to. Er man ute etter ett realistisk bilspill med muligheter for hundrevis av spilletimer i career mode så ville jeg gått for GT4. Her er det både license tester, Rally, driving missions og endurance race. Photo mode er også kult. Stor variasjon med andre ord. :thumbup:

Hvis man derimot synes online racing er toppen og realisme ikke er så viktig er Forza best.

Lenke til kommentar

5156851[/snapback]

5157238[/snapback]

Hvorfor ikke vente til Xbox 360, og nyte Forza i 720p/1080i med FSAA? Jeg driver ikke med noen form for reklamasjon her, men siden er litt dumt å kjøpe enter Xbox eller PS2 nå.

Anyways, lykke til med valget :D

Lenke til kommentar

5156851[/snapback]

5157238[/snapback]

Hvorfor ikke vente til Xbox 360, og nyte Forza i 720p/1080i med FSAA? Jeg driver ikke med noen form for reklamasjon her, men siden er litt dumt å kjøpe enter Xbox eller PS2 nå.

Anyways, lykke til med valget :D

5158160[/snapback]

Xbox selges for 599 i en butikk fra og med torsdag. Lovte å egentlig ikke si noe om dette for det skulle liksom være en overraskelse..:p derfor velger jeg heller xbox! men er det egne spill til 360? isåfall, vil de slutte å selge vanlige xbox spill?

Lenke til kommentar
Jeg har aldri spillt Forza men det virker som om GT4 har overtaket når det gjelder simulering av hvordan bilene oppfører seg i virkeligheten. Har blant annet lest om en Nissan skyline test sjåfør som kjørte nesten identisk tid på Nurburgring i spillet som i virkeligheten.

(...)

5157447[/snapback]

Nå skal jeg ikke påstå at jeg har noe erfaring med å kjøre superbiler(eller biler med mer en 150kW), men når det kommer til de "vandlige" bilene vil jeg påstå at GT4 ikke er så realistisk. Jeg føler meg mer hjemme når jeg kjører forza på det feltet.

Vil quote en setning fra arstechnica sin forza vs gt4 "race off" (Link):

Comparing the tracks that they share, I'd have to award Forza the points for realism. Using almost identical cars, the lap times recorded on the Xbox match up much more closely to what could be expected in the real world, and the fact that gamers are setting lap times just under five minutes on the PS2 subtract somewhat from the simulator aspect of the game.

Og for å ta livet av litt flere argumenter kan jeg jo nevne at selv om GT4 har flere biler totalt, har de også flere biler av samme type. GT4 har hvis jeg ikke husker feil _48_ forskjellige versoner av Skyline, forza har bare 5 forskjellige versoner av skyline.

Hvem som liker Forza og hvem som liker GT4 er vansklig å si før nevnt person spiller begger og gjør opp sin egen mening, min mening er at Forza er mer realistisk og mer morro å kjøre, men vet at det er veldig mange som er uenig med meg der. På dette tidspunktet vil jeg si at uansett vil nok Forza + Xbox360 vært det smarteste kjøpet, men anbefaler trådstarter å få prøvd spilla først.

EDIT: forza vs real life split screen video -> http://www.fileplanet.com/151087/150000/fi...l-vs-Game-Movie

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...