alos Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Hei. Jeg har et lite program hvor jeg har en picturebox. Jeg har også en label hvor det vises tallene 1 til 3. Jeg har 3 bilder som skal vises i pictureboxen, et bilde for hvert tall. så hvis lbl1.caption = 1 så skal bilde 1 være i pictureboxen lbl1.caption = 2 så skal bilde 2 være i pictureboxen lbl1.caption = 3 så skal bilde 3 være i pictureboxen Hvordan fikser jeg dette i VB6? Endret 15. november 2005 av alos Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Du kan eksempelvis benytte tre skjulte bildebokser (sett Visible til False) og sette destinasjonsbildebosen til disse tre alt etter, via Set-kommandoen: ' Du kan evt. benytte en kontroll-array Select Case lbl1.Caption Case 1: Set picDest.Picture = picSource1.Picture Case 2: Set picDest.Picture = picSource2.Picture Case 3: Set picDest.Picture = picSource3.Picture End Select Lenke til kommentar
Toa Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Eller bruk en imagelist, så slipper du masse skjulte kontroller. Lenke til kommentar
alos Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 jeg løste det hele med en liten if løkke og følgende kode: Picture1.Picture = LoadPicture("6r.bmp") Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå