Gå til innhold

overklokke Ati grafikkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Radlinker/Radclocker fungerer til overklokking. Du kan overklokke noe uten ekstra kjøling, men ikke overdriv.

5156486[/snapback]

Riktig... ikke overdriv... jeg brennte minnet på mitt 9500 PRO... hadde minne kjølere men jeg klokket fra 270Mhz til 320Mhz på minnet og fra 277Mhz til 375Mhz på GPU :p gikk bra helt til jeg bare måtte prøve 3Dmark 05 :p

Lenke til kommentar
Øy du darkwing som brennte hull i minnet.....  Hvor varmt var egentlig kortet da?           Jeg har klokka opp minnet 100mhz og gpu 200mhz og fortsatt ligger på 55 grader load men det er vel ikke farlig da?

5158563[/snapback]

tja det kortet er uten varme sensor så det vet jeg ikke... men varmt nok til å svi av lakken på minne kjølerene :p men kortet virker igjen nå !! gikk et par dager så virket det igjen :p GPUen hadde nok aldri blitt brent, den kjøleren er god nok til å kjøle 7800GT og mer!! :p

Edit: lagt opp bilde av minnet som ble svidd... minne kjøleren er ikke montert på skikkelig på grunn av Power kontakten. men som du kan se så er den blitt svidd

https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=44553 KLIKK HER!

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar
hva er artifacts? hat det noe og gjøre med tempen? og kan du måle tempen på kortet med atitool?

5158720[/snapback]

Ja man kan måle tempen med ATITool. Arifacts er feil (pixelfeil) som kommer i bildet når man har klokket for mye. Da er det bare å klokke litt ned igjenn til ikke ATITool ikke registrerer noen feil lenger. Når du skal klokke så burde du ha det 3d vinduet kjørende mens du klokker sånn at du kan se tempen load hele tiden. Jeg ville stoppet å klokke når tempen blir over 70 grader jeg. Du kan også eventuelt stille opp viftehastigheten slika at det blir bedre kjøling. Husk å klokke minnet også, men ikke like mye som gpu for det er ikke temperatur sensor på den. (men du vil merke artifacts før det gjør noen skade så det er ikke farlig egentlig)

En anbefaling til som jeg har hat super utnyttelse av er å ta av bakplatene bak på pcen. (de som sperrer åpningene for de ledige pci slottene) Temperaturen inne i pcen min sank fra 55 til 30 grader idle (når den ikke jobber hardt) Og fra 75 til 55 load (når den jobber som i spill osv) Da har du spart deg for ny kjøler :thumbup:

Endret av Zuckron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...