El Matador Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Heisann! Jeg har nå en standard musematte med sånn gelèstøtte, men synes musen glir dårlig. Derfor lurte jeg på om det er vits i å gå til innkjøp av qpad. Er det virkelig så stor forskjell? Edit: Leif, mente qpad, ikke wpad Endret 15. november 2005 av Zevs_ Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Er det mus med ball\optisk eller laser du har ? Prøv med at vanlig A4 ark og eventuelt noen andre musematter om du har. Da vil du finne ut hva som gjør at musen glir så dårlig. Eller...har du vasket musematten din i det siste ? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 f.eks fUnc matta mi, glir vanvittig mye bedre enn steelpad QcK'n til brodern (tøymatte) Begge har samme mus m. samme glides, så forskjellen ligger ikke der. Dette gjelder den grove siden, saken er egentlig ganske enkel den at opphøyningene i en musmatte vil minske området som musen er borti, derav minske motstanden, altså, mindre kontaktflate, gir redusert motstand, så musen glir bedre. Derfor er en ruflete matte glattere enn en som er helt flat... Skjønner ? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 (endret) f.eks fUnc matta mi, glir vanvittig mye bedre enn steelpad QcK'n til brodern (tøymatte) Begge har samme mus m. samme glides, så forskjellen ligger ikke der. Dette gjelder den grove siden, saken er egentlig ganske enkel den at opphøyningene i en musmatte vil minske området som musen er borti, derav minske motstanden, altså, mindre kontaktflate, gir redusert motstand, så musen glir bedre. Derfor er en ruflete matte glattere enn en som er helt flat... Skjønner ? 5156337[/snapback] Jepp, skjønner. Jeg har en MX1000 med standard glidez. Jeg prøvde på pulten min som er av glass og der gled den mye bedre. Enda pulten er litt skitten. Men hva er overflaten av qpad laget av? Helt vanlig tøy? Jeg har tenkt å kjøpte glidez også. Endret 15. november 2005 av Zevs_ Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Kan sterkt anbefale: fUnc sUrface 1030 + HyperGlides. Musen glir som bambi på isen. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Kan sterkt anbefale: fUnc sUrface 1030 + HyperGlides. Musen glir som bambi på isen. 5157335[/snapback] Er ikke en sånn hardplast? Liker bedre matter alà tøy. Lenke til kommentar
Sanux Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 hvis du ser på denna testen av Hw kanskje du får bestemt deg da... Musematte Test Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 hvis du ser på denna testen av Hw kanskje du får bestemt deg da... Musematte Test 5157399[/snapback] Kjempebra test. Jeg synes også CorePad Eyepad så veldig deilig ut, Men qpad har finere bilde Noen som har testet begge? (vet det står i testen) Men alikevell. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hvorfor ikke bare kjøpe teflòn-papir på clas ohlson ? Vi har bakepapir av nevnte sort, skal teste det til musematte når min nybestilte mx518 kommer i posten. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Hvorfor ikke bare kjøpe teflòn-papir på clas ohlson ?Vi har bakepapir av nevnte sort, skal teste det til musematte når min nybestilte mx518 kommer i posten. 5157463[/snapback] Joda, Men hvordan blir det da? Telfònpapiret har vel ikke teip på den ene siden? Noen som vet om Netshop selger skates. Finner ingenting. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Glemte å sjekke Clas Ohlson, Men er har de en som kanskje kan være noe. Varenummer: 38-1370 (tøy?) Varenummer: 38-1699 (Plast) Noen som har erfaring med disse? Den av Tøy(?) kan jo kanskje være noe? Lenke til kommentar
tropic Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 jeg har selv qpad + glidz.. funka som f... har mx510.. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Hvorfor ikke bare kjøpe teflòn-papir på clas ohlson ?Vi har bakepapir av nevnte sort, skal teste det til musematte når min nybestilte mx518 kommer i posten. 5157463[/snapback] Joda, Men hvordan blir det da? Telfònpapiret har vel ikke teip på den ene siden? Noen som vet om Netshop selger skates. Finner ingenting. 5157485[/snapback] Neida, men jeg regner med at de fleste har enten teip eller lim hjemme, og da er det bare til å "paste" papiret ned på f.eks. skrivepulten. Vil forresten tro at slikt papir er mye billigere enn f.eks. de musemattene du får kjøpti butikken idag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå