voodoodoo Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hei, bor på Eiksmarka og har ikke hatt stabilt nett siden natt til mandag. Siste gang jeg fikk ip fra telenor var 14.11.05 ca.0300. Adsl lampa står og blinker så det er tydeligvis linjefeil. Flere i området med problemer?? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Aner ikke, men vet at telenor driver og byger ut mange steder i Norge for tiden... Pågrunn av SMÅ servere... veldig små..... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Aner ikke, men vet at telenor driver og byger ut mange steder i Norge for tiden... Pågrunn av SMÅ servere... veldig små..... 5156198[/snapback] Små servere? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Igår kveld rundt om 22:00 så fikk jeg litt over 200kb når jeg testet linjen min.skal være 4mbit. er så møkkalei av problemer fra telenor..og linje hastigheten sank mer og mer ut over kvelden/natten.søren også.jeg skrev over. det jeg skulle skrive var mellom 200kbps og 300 kbps. stor forskjell..beklager. Endret 15. november 2005 av Scortech Lenke til kommentar
voodoodoo Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Igår kveld rundt om 22:00 så fikk jeg litt over 200kb når jeg testet linjen min.skal være 4mbit. er så møkkalei av problemer fra telenor..og linje hastigheten sank mer og mer ut over kvelden/natten. 5156242[/snapback] 200kb er jo myye bedre enn ikkeno.. Har forøvrig snakket med telenor kundeservice og de driver med oppgraderinger av nettet i området. Får bare håpe at telenor's oppgraderinger har bedre effekt for meg en nextgentel sine... de førte til at de ikke klarte å levere i det hele tatt..... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Flere i området med problemer?? Har en venn som har postadresse Eiksmarka, har vært en del problemer hos han også, selv har jeg adresse Høvik og mistet forbindelsen i kortere perioder spesielt nattestid en del de siste dagene. Må ellers si at jeg er veldig fornøyd med Telenor på oppetid generelt, men akkurat de siste dagene virker det som de jobber med noe her i bygda ja Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Telenor driver nå og oppgraderer linjene over hele landet.. Selv har jeg nå blitt "offer" for denne i utgangspunktet velmente aksjonen. Problemet er at de pt. har sparka alt av fotfolk(montører).. og de har derfor i praksis 0 - null - oppfølging ved linjefeil som følge av "oppgradering". Jeg har ett hjemmekontor (Hadeland) som har vært fjellstabilt 24/7 siden jeg fikk ASDL for ett par-tre år tilbake. Natt til 9/11 ble linje oppgradert fra "basis" til "pluss" (720kb->1Mb), Siden da har SYNC-lampa stort sett blinket konstant. Har nå ringt og purret daglig siden torsdag i forrige uke.. uten at det hjelper. Telenor er faktisk så arrogante at de melder at feilen ikke er der.. og at deres utstyr er i orden. De mer enn antyder feil på montering/utstyr i huset mitt.. Merkelig da at problemet oppstod etter at linja ble "oppgradert".. PS og Edit: Det hjelper lite å skylde på deres eget modem (ALcatel Speedtouch) når jeg har det samme modemet i heimen (ja jeg bor ikke på hjemmekontoret) som klarer 4Mbit helt greit.. Endret 15. november 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Har nå ringt og purret daglig siden torsdag i forrige uke.. uten at det hjelper.Telenor er faktisk så arrogante at de melder at feilen ikke er der.. og at deres utstyr er i orden. De mer enn antyder feil på montering/utstyr i huset mitt.. Merkelig da at problemet oppstod etter at linja ble "oppgradert".. 5157244[/snapback] Og skal de reversere oppgraderingen så kunne det fort ta over en uke pga pågangen, ikke spesiellt bra. Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Telenor driver nå og oppgraderer linjene over hele landet..Selv har jeg nå blitt "offer" for denne i utgangspunktet velmente aksjonen. Problemet er at de pt. har sparka alt av fotfolk(montører).. og de har derfor i praksis 0 - null - oppfølging ved linjefeil som følge av "oppgradering". Jeg har ett hjemmekontor (Hadeland) som har vært fjellstabilt 24/7 siden jeg fikk ASDL for ett par-tre år tilbake. Natt til 9/11 ble linje oppgradert fra "basis" til "pluss" (720kb->1Mb), Siden da har SYNC-lampa stort sett blinket konstant. Har nå ringt og purret daglig siden torsdag i forrige uke.. uten at det hjelper. Telenor er faktisk så arrogante at de melder at feilen ikke er der.. og at deres utstyr er i orden. De mer enn antyder feil på montering/utstyr i huset mitt.. Merkelig da at problemet oppstod etter at linja ble "oppgradert".. PS og Edit: Det hjelper lite å skylde på deres eget modem (ALcatel Speedtouch) når jeg har det samme modemet i heimen (ja jeg bor ikke på hjemmekontoret) som klarer 4Mbit helt greit.. 5157244[/snapback] Du får bare glede deg til Hadeland Energi/LYSE sitt bredbåndsnett kommer dit du bor;) (Antar at de ikke har bygget ut nettet hos deg enda, ettersom du fortsatt kjører stygge Telenor (unnskyld uttrykket)) Endret 15. november 2005 av morten_s Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Igår kveld rundt om 22:00 så fikk jeg litt over 200kb når jeg testet linjen min.skal være 4mbit. er så møkkalei av problemer fra telenor..og linje hastigheten sank mer og mer ut over kvelden/natten. 5156242[/snapback] Har kjørt på 160-220 Kbit/s hele dagen, har 2Mbit/s ab. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Du får bare glede deg til Hadeland Energi/LYSE sitt bredbåndsnett kommer dit du bor;) (Antar at de ikke har bygget ut nettet hos deg enda, ettersom du fortsatt kjører stygge Telenor (unnskyld uttrykket)) 5157395[/snapback] Joda.. de er komme til oss (bosted), men kan ikke levere på Oppen (der jeg har kontor). De (Telenor) blir prompte kastet ut når jeg har alternativer.. ja.. Men de jo flinke til å fakturere... det skal de ha.. PS. Det var ett h***tes slit å grave en 40m grøft (egeninnsats).. Nå venter vi bare på "blåsing av fiber".... og innkjøp av diiiiiger flatskjerm-TV Endret 15. november 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå