Goebbels Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hei. Yum vil ikke fungere for meg, får feilmeldingen: [root@morten /]# yum updateTraceback (most recent call last): File "/usr/bin/yum", line 7, in ? yummain.main(sys.argv[1:]) File "/usr/share/yum-cli/yummain.py", line 34, in main locale.setlocale(locale.LC_ALL, '') File "/usr/lib/python2.3/locale.py", line 381, in setlocale return _setlocale(category, locale) locale.Error: unsupported locale setting Noen som vet hvor jeg kan begynne for å reparere dette? Mvh G Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 (endret) ingen som vet noen triks jeg kan gjøre for å resette yum til default instillinger? fikk fjærnet yum med apt-get, men når jeg skullelegge inn yum på nytt fikk jeg feilmeldingen: [root@morten ~]# apt-get install yum Reading Package Lists... Done Building Dependency Tree... Done Some packages could not be installed. This may mean that you have requested an impossible situation or if you are using the unstable distribution that some required packages have not yet been created or been moved out of Incoming. Since you only requested a single operation it is extremely likely that the package is simply not installable and a bug report against that package should be filed. The following information may help to resolve the situation: The following packages have unmet dependencies: initscripts: Conflicts: kernel (< 2.6.12) E: Broken packages [root@morten ~]# Noen aning anyone? G Endret 24. november 2005 av Goebbels Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Hum. Prøv å installere en yum rpm? http://dag.wieers.com/packages/yum/yum-2.0.7-2.test.src.rpm Jeg aner ikke hvilken utgave av Fedora Core du har, men det er rpms opp til FC3 på dags repo, og du kan bygge den rpmen jeg linket til med rpmbuild --rebuild ladidai.src.rpm, og den la seg i /usr/src/redhat/RPMS/noarch/ her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå