j-- Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Heisann! Har en htpc/filserver i tankene, og har kommet frem til at det mest gunstige for mitt oppsett ville være en liten laptop disk til OS, programmer og mest brukte mp3'er. Har søkt på google uten hell, og finner ikke svar på dette: Kan man bruke en vanlig 2,5" IDE disk (denne f.eks) på et ATX hovedkort? Har denne disken vanlig molex strøminngang? Bruker den vanlig ATA100/133 overføring med 40pins connector? Hilsen Jonas Lindstad Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Det du trenger i tillegg til disken, er vel en slik. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Er det helt sikkert? Grensesnittet til den disken jeg linket til er 40 pin IDC, akkuratt det samme som er på hovedkortet ( ATA-133 - kontakter: 2 x 40pin IDC).. Men er den adepteren du linket til kanskje bare for strøm? Takk for link ihvertfall! Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Adapteren er for både strøm og signal. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jepp, jeg har en sånn adapter og den funker fint med 2,5" disker og vanlige hovedkort. Ellers kan jeg nevne at det finnes et par alternativer: 1. Dersom du kan godta litt lavere ytelse: Eksternt USB-kabinett er mye hendigere, men altså litt tregere. 2. 2,5" SATA-disker. Disse bruker akkurat samme tilkobling som vanlige 3,5" SATA-disker. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Takk skal dere ha blir nok den adapteren da. Det miniITX hovedkortet som skal brukes har ikke sata, og kontrolleren som skal brukes på det er fylt opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå