Pirka Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Har en Fatality AN8 SLI med 3500+ og 2x512 Corsair minne 3200 CL2-3-3-8. Prøvke å overklokke litt så kjørte jeg FSB på 210 ( ok ) så på 214 ( ok ) så på 218 (alt med 2-3-3-8 timings) og da windows nekta og boote. Jeg gikk inn i BIOS igjen for å sette ned FSB men i mellom tiden en liten troll trykka på "CLEAR CMOS" knappen (mens jeg var i BIOSen ) som følgte med i panelen til HK. Og etter det så fikk jeg ingien bilde på skjermen. Ikke noe vga bios, ikke noe windows load meny. PC er på, vifter spinner, hdd jobber men skjermen er blankk ... Her kommer store spørsmålet: Om jeg "fuckka" minne eller om troll "fuckka" mitt HK ved å gjøre clear CMOS mens jeg var i BIOSen ?? Og no hjelp ... Nytt HK ?? CPU ? Er det mulighet at noe mer ble brent ?? Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 PS: JEg prøvde etterpå med clear cmos, så fjarna jeg bateri i 10min fra HK. Uten noen nytte, skjermen er blankk.... Lenke til kommentar
BKB Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Du har nok ikke brent noe som helst. Men sjekk manualen din, der bør det stå noe om recovery av bios. "Biosrecovery" Edit: laster ned manualen selv, skal se om jeg finner noe. Edit2: Step 1. Switch off the power supply unit and then switch it on again after one minute. If there is no power switch on the power supply unit, disconnect its power cord for one minute and then reconnect.Press and hold the <Insert> key on the keyboard, and press the power-on button to boot up system. If it works, release the <Insert> key and hit <Del> key to enter the BIOS setup page to apply the correct settings Hvis det ikke funker prøv step 2,3: Step 2. Switch off the power supply unit or disconnect the power cord. Open the chassis cover. Locate the CCMOS jumper near the button battery. Change the jumper position from default 1-2 to 2-3 for one minute to discharge the CMOS data, and then put it back to default 1-2 position.Close the chassis and switch on the power supply unit or plug in the power cord. Press the power-on button to boot up system. If it works, hit <Del> key to enter the BIOS setup page to do the correct settings. If the situation remains the same, try Step 3. Step 3. The same procedure as Step 2, but while discharging the CMOS data, pull out the ATX power connectors from motherboard and remove the button battery during CMOS discharge. Endret 15. november 2005 av BKB Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 OK, skal prøve dette om 5timer Håper det funker. Har ikke prøvd med "insert" key men PC var uten strøm og bateri i godt over 10min, clear cmos ble gjort 3-4 ganger... men men vi få se. Si fra om du finner noe mer om det. På forhånds mange takk. MVH: Pirka The NooB Overclokker Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 skritt 1-2-3 funker ikke , bæd ... får ikke til bios recovery, er det en annen måte å gjøre det på ?? Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Noen som vett ? Tips, gode råd ? Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Frøvd å "flashe" inn en ny bios fra diskett??. Lenke til kommentar
Molbo Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Frøvd å "flashe" inn en ny bios fra diskett??. 5157986[/snapback] Det er ikke så lett når PCen ikke booter Om det ikke hjelper å cleare biosen kan du prøve å levere inn kortet til butikken du kjøpte det i og spøre om de har lyst å fikse det. Det er nok bare biosen chipen som er gåen. Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Har en Fatality AN8 SLI med 3500+ og 2x512 Corsair minne 3200 CL2-3-3-8.Prøvke å overklokke litt så kjørte jeg FSB på 210 ( ok ) så på 214 ( ok ) så på 218 (alt med 2-3-3-8 timings) og da windows nekta og boote. Jeg gikk inn i BIOS igjen for å sette ned FSB men i mellom tiden en liten troll trykka på "CLEAR CMOS" knappen (mens jeg var i BIOSen ) som følgte med i panelen til HK. Og etter det så fikk jeg ingien bilde på skjermen. Ikke noe vga bios, ikke noe windows load meny. PC er på, vifter spinner, hdd jobber men skjermen er blankk ... Her kommer store spørsmålet: Om jeg "fuckka" minne eller om troll "fuckka" mitt HK ved å gjøre clear CMOS mens jeg var i BIOSen ?? Og no hjelp ... Nytt HK ?? CPU ? Er det mulighet at noe mer ble brent ?? 5156047[/snapback] skaff/lån et skjermkort.. helst et gammelt PCI kort... og prøv det.. virker som du har kommet bort i å valg PCI "main" skjermkort... ville ha prøvd med et annet kort, helst et PCI kort Lenke til kommentar
Dappy Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Prøvd og trykt alt-f2 mange ganger samtidlig som du slår på maskina? Vet at en del asus hk ihvertfall starter en bios recovery da... får spm om og sette i disket med bios fil på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå