road96 Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) ram jungelen gjør meg helt forvirra kan noen komme med gode forslag, systemet skal overklokkes etterhvert. hadde tenkt 2gb. Endret 15. november 2005 av road96 Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 ja skjønner deg godt..det finnes en del...menne om du hadde linket til hk eller sagt navnet på sokkel typen. får du kasnkje fortere svar..vi litt pirk da men... Lenke til kommentar
road96 Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 (endret) hovedkortet er sokkel : 775 asus p5wd2 link til hovedkort. Endret 16. november 2005 av road96 Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Dette kortet må ha DDR2, PC3200 - PC8000 Noe av det beste for overklokking er hvisstnok Corsair TWIN2X 5400UL. eller Corsair TWIN2X 8000UL . Men i praktisk bruk er Corsair TWIN2X 5400 gode nok. Har god erfaring med alle disse, men de finnes sikkert andre som er like bra! Ser i ettertid at du har en D840 CPU, den synes jeg fortjener 2 x Corsair TWIN2X 8000UL DDR2. Pentium D trives bra sammen med disse på et P5WD2. Endret 16. november 2005 av arneolav Lenke til kommentar
road96 Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Tusen Takk Arne Olav, da er jeg på rett spor , gleder meg til å se hva denne pc kan klare. Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Bare hyggelig å kunne hjelpe til. Noen flere tips: CPU må ha bedre kjøler, f.eks Thermaltake Big Typhoon Pass på at kabinettet har plass, det må være minimun en midi tower ikke under 43cm i høyde. Systemdisk(er) i RAID0 gi nesten dobbelt ytelse mht. diskaksess, f.eks 2xSamsung SpinPoint P80SD Sørg for backupmulighet i f.eks en stor disk i tillegg evt. annen maskin i nett, eller annet. Hovedkortet P5WD2 krever installasjon av driver for lyd, GB-Lan, (dvs nettverk for bredbåndsrouter) og hardisker. BIOS må oppdateres. Drivere for SATA- disk og IDE disk og GB-lan kan hentes fra medfølgende CD-plate, det øvrige må lastes ned fra ASUS (Velg Motherboard, Socket 775, P5WD2 Premium) Last ned filene for BIOS, AFUDOS, Realtek(5 filer) og ProbeII. BIOS oppaterer du best fra diskett, det er god forklaring i dok, og helt ufarlig, hvis feil oppstår går den tilbake til forrige versjon v/restart. Litt jobb dette men resultatet er et meget bra HK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå