jaymzfan Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Har en feil jeg ikke skjønner mye av. Ønsker å starte noen få programmer som f.eks. Trillian og ObjectDock automatisk ved oppstart av maskinen. Det som derimot skjer når jeg slår på maskinen, er at hvert av programmene starter opp to ganger. Hvis jeg sjekker msconfig, RegCleanr eller lignende programmer ser jeg at alle programmene er oppført to ganger. En med location Startup, og en med location Common Startup (engelsk versjon). Hvis jeg prøver å disable en av disse vil ikke programmet starte i det hele tatt. Ergo får jeg to "programmer" eller ingen. Noen som har noen gode ideér for hvordan løse dette? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Har en feil jeg ikke skjønner mye av. Ønsker å starte noen få programmer som f.eks. Trillian og ObjectDock automatisk ved oppstart av maskinen. Det som derimot skjer når jeg slår på maskinen, er at hvert av programmene starter opp to ganger. Hvis jeg sjekker msconfig, RegCleanr eller lignende programmer ser jeg at alle programmene er oppført to ganger. En med location Startup, og en med location Common Startup (engelsk versjon). Hvis jeg prøver å disable en av disse vil ikke programmet starte i det hele tatt. Ergo får jeg to "programmer" eller ingen. Noen som har noen gode ideér for hvordan løse dette? 5155978[/snapback] Gå til Start -> Alle programmer -> Oppstart så sletter du de aktuelle oppføringene der. Da vil det antagelig bare gjenstå en av hver etterpå... Lenke til kommentar
jaymzfan Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Neida. Mulig jeg forklarte meg dårlig i forrige innlegg. Hvis jeg kikker i start -> all programs -> startup finner jeg kun EN oppføring av hvert program. Ting ser fint og greit ut. Jeg restarter for å sjekke, og alle programmer starter TO ganger. Jeg går til start -> all programs -> startup og fjerner den ene oppføringen, restarter, og ingen programmer starter. Som forventet. Nå går jeg til innstillingene for de respektive programmene, og stiller de inn slik at de skal starte automtisk ved oppstart. Før jeg restarter sjekker jeg start -> all programs -> startup. Kun EN oppføring av hvert program, og alt ser fint å greit ut. Restarter for å sjekke, og alle programmer starter TO ganger. Hvis jeg nå sjekker msconfig, RegCleanr eller lignende programmer ser jeg TO oppføringer av hvert program der. En med location Startup, og en med location Common Startup. Prøver jeg å fjerne EN av disse (uavhengig av hvem), vil ikke programmet starte i det hele tatt (ser ut som programmene fjerner den andre automatisk hvis jeg fjerner den ene). Så problemet er fortsatt valget mellom ingen programmer og alle programmer TO ganger. Lenke til kommentar
jaymzfan Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Spørsmålet må vel bli: Hvordan fjerne den ene oppføringen uten at den andre forsvinner sammen med den? Da er det også et godt spørsmål hvilken av dem som burde fjernes. Den som har location Startup eller den som har location Common Startup? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Informasjonen om shell-mapper er føkket opp hos deg, enten fordi du har lekt med et tweakeprogram eller fordi et dårlig kodet program er installert og har gjort noe galt. Se denne siden for info og fiks og en egen .reg-fil du kan laste ned og legge inn hvis du vil fikse på den enkle måten: http://windowsxp.mvps.org/usershellfolders.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå