emperorM Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hei! Jeg er helt blank på skjermkort, og pc generelt. Jeg kan slå på maskinen og spille spill (som er igrunn det eneste jeg bruker pc'n til) Jeg tror skjermkortet mitt er gått til he.. Maskinen bare fryser seg helt plutselig, jeg trodde først det var hovedkortet eller CPU, så jeg har nettopp kjøpt inn både hovedkort og CPU, men maskinen er fortsatt like vrang. Maskinen min: Kabinett Hovedkort CPU Skjermkort(tror det er det skjermkortet jeg har - som nå har sett sine beste dager tror jeg) Innkjøp av nytt skjermkort lå ikke i planene mine, og som fattig student har jeg ikke så altfor mye penger, men hey studielånet er nettopp kommet inn og jeg kan strekke meg til en pris mellom 1500 og 2300,- Må visst være AGP visst ikke jeg tar helt feil, så visst noen kyndige kunne gitt meg noen tips, så hadde jeg blitt veldig takknemmelig /EmperorM Lenke til kommentar
Dr.Pepper Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 så jeg har nettopp kjøpt inn både hovedkort og CPU, men maskinen er fortsatt like vrang. Dårlig kjøp av deg da, skulle nok aldri ha kjøpt et HK med AGP da dette fases nå ut av markedet. Det er et mye bedre tilbus til PCI-e sokkelen. Men et greit kort til en grei pris er f.eks 6800XT, eller så kan du kjøpe de dyrere modellene som blant annet 850XT (koster ca 3000,-). Lenke til kommentar
fedastasjon Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg har et til salgs for 1500, send meg en melding eller mail om du er interessert. Lenke til kommentar
mattjin Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg har et til salgs for 1500, send meg en melding eller mail om du er interessert. 5157739[/snapback] hvilket kort er det du har til salgs? Lenke til kommentar
emperorM Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Ja, man kan jo si i ettertid at kjøpet ikke var det helt store. Jeg var nesten 100% sikker på at det enten var hovedkortet eller CPU som det var noe galt med. Dette pga av at CPU gikk varm bare jeg spilte tetris, og med varm mener jeg 60-70 grader. Men iallefall. Planen var ikke å kjøpe inn nytt skjermkort, derfor endte jeg opp med AGP basert hovedkort. 6800XT, hvordan type kort er det? Geforce, ATI? Lenke til kommentar
Sanux Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Ja, man kan jo si i ettertid at kjøpet ikke var det helt store. Jeg var nesten 100% sikker på at det enten var hovedkortet eller CPU som det var noe galt med. Dette pga av at CPU gikk varm bare jeg spilte tetris, og med varm mener jeg 60-70 grader. Men iallefall. Planen var ikke å kjøpe inn nytt skjermkort, derfor endte jeg opp med AGP basert hovedkort. 6800XT, hvordan type kort er det? Geforce, ATI? 5158111[/snapback] det er et Geforce kort Endret 15. november 2005 av SaNux Lenke til kommentar
emperorM Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Jeg har sett litt på dette skjermkortet. Er det noe som er verdt pengene? Lenke til kommentar
Sanux Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) skreiv d 2 ganger :S sry Endret 15. november 2005 av SaNux Lenke til kommentar
Sanux Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Jeg har sett litt på dette skjermkortet. Er det noe som er verdt pengene? 5158660[/snapback] jeg har nettopp bestilt Dette kortet... fint om noen sier ifra om det er et bra ellr dårli kjøp 5158761[/snapback] EDIT1: lånte posten din litt jeg EDIT2: dette blei bare no rot Endret 15. november 2005 av SaNux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå