ray001 Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Har et problem, har mistet lyden på laptopen(IBM Thinkpad A31p). Får denne meldingen opp, "Bad DirectSound Driver Error code: 88780078" Når jeg starter en mp3 fil kommer denne meldigen opp Har WinXP(eng med "alle" oppdateringer), og Winamp og ace mega codec til media avspillere. Har avinnstallert begge(kjørt register rens), prøver å legge inn nye drivere fra IBM(som ikke finner noen "plass å legge seg"). Kan sikkert ha noe med dette å gjøre? Har innstallert Winamp og ace mega codec til uten nytte(bilde er ikke problem). Har tatt oppdateringer(lyden forsvant før oppdateringer) som BIOS, Cd R-RW / DVD rom, og andre oppdateinger på laptopen, til uten nytte(for lyden sin del), men nå virker ihverfall "plinge" lyden når et program starter/oppdater seg(som er vanligt for min laptop). Når jeg går inn i Start -> Settings -> Control panel -> Sound Og får opp dette bilde(bilde fra annen pc) så er alt fast låst, og kan ikke gjøre forrandringer Har lest hjelpen som er her(til uten nytte) http://verden.abcsok.no/index.html?q=Error...80078&cs=latin1 Har oppdatert laptopen i alle mulige vinkler -> Lagt inn Win XP på ny -> Oppdatert Windows XP(->Buil 2600_xpsp_sp2gdr.050301-1519(Service Pack 2)) -> DirectX9 -> Alle oppdateringer fra IBM -> Lydkort driver fra IBM(finner ikke noe "plass" å legge driveren, kommer med ingen drivere funnet! Start maskinen på nytt og kjør inst. progr. igjen som er gjordt mer enn en gang ....) Endret 14. november 2005 av Ray001 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Har du prøvd å gå på enhetsbehandling og sjekket at lydenheten faktisk er aktivert? Eventuelt prøve og oppdatere drivere derfra. På min gamle Think Pad er det også slik at jeg har måttet manuelt gå inn å tilordne IRQ'er fordi det har blitt konflikt fordi det er får få til å bruke alle porter og enheter samtidig. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 Har du prøvd å gå på enhetsbehandling og sjekket at lydenheten faktisk er aktivert?Eventuelt prøve og oppdatere drivere derfra. På min gamle Think Pad er det også slik at jeg har måttet manuelt gå inn å tilordne IRQ'er fordi det har blitt konflikt fordi det er får få til å bruke alle porter og enheter samtidig. 5155588[/snapback] På min gamle Think Pad er det også slik at jeg har måttet manuelt gå inn å tilordne IRQ'er fordi det har blitt konflikt fordi det er får få til å bruke alle porter og enheter samtidig.Hvordan få dette til da?Og hva er det/vil det si? Har du prøvd å gå på enhetsbehandling og sjekket at lydenheten faktisk er aktivert?Eventuelt prøve og oppdatere drivere derfra. Jepp, det har jeg gjordt, til uten hjelp :-( Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Prøvd å avinstallere driveren? for så å legge den til igjen? Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Prøvd å avinstallere driveren? for så å legge den til igjen? 5317948[/snapback] Det har jeg gjordt + at dem er lagt inn igjen, til uten nytte Lenke til kommentar
erlend_oyen Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 du har sikkert brukt denne driveren? http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss...ocid=MIGR-41943 Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 du har sikkert brukt denne driveren? http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss...ocid=MIGR-41943 5352093[/snapback] Jepp, den er testet et par ganger kan man si Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Endre IRQ gjør man enten i bios, eller i enhetsbehandling. Kommer vel an på hva som styrer dette. Men hvis du altså har sjekket at enheten fungerer som den skal i følge enhetsbehandlig, og det ikke står noe der som tilsier at det er et problem, under egenskaper, og resurser er det heller ikke dette som er galt. Bare nevnte dette fordi det på gamle Thinkpad kan være et problem hvis man for eksempel både har pcmcia kort, bruker IR og COM port. Men tipper at dette ikke gjelder nyere typer, og hvis du nå ikke har noe feil i enhetsbehandling, og har avinnstallert og innstallert flere forskjellige drivere vet ikke jeg hva som kan være feil. Ut fra alt du har prøvd begynner det jo å se ut som hardwarefeil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå