egilsml Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Plomme ligger vel i låret..? mmm Hjorte medaljonger.. 5155989[/snapback] Bingo, å medaljong har man surret en nyydeli bacon rundt Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Men det er garantert noen som kjenner forskjellen en gang. Og da kan det gå gærent. Lenke til kommentar
egilsml Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Men det er garantert noen som kjenner forskjellen en gang. Og da kan det gå gærent. 5155998[/snapback] Ja om han er en vannskelig kunde. Men om han er en feinschmecker nyter han maten Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg har en kompis som jobber som kokk. På resturanten han jobber har de "laks". Det vil si at på menyen står det laks, mens i virkeligheten er det ørret de serverer. Han rettferdiggjør det med at ørret er et bedre produkt og det blir billigere for kundene siden resturanten slipper å kjøpe inn både laks og ørret. De har både "laks" og ørret på menyen, for å få en bredere meny.Jeg mener det er misvisende at de reklamerer for laks når de ikke har det. Selv om det kanskje er et bedre produket så betyr det ikke at kundene forstår det er bedre. Det er prinsippet bak at det de som provoserer meg. Hvis jeg hadde kjøpt laks og funnet ut i etterkant at det var ørret ville jeg blir irritert. Hva mener dere? 5155177[/snapback] Helt latterlig, kan ikke rettferdigjøres at de reklamerer for laks og serverer ørret. Slik jeg har forstått det så tror folk her at laks og ørret smaker likt? Hva faen? Feil. Åssen resturant er dette? *saksøke* Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Godt å se at fler ser saken fra samme side som meg. Selv om dette kanskje ikke er så big deal, er det prinsippet bak det de gjør. Hvem har sakt at restauraten kan ta avgjørelser for meg? "Nei, ørret er mye bedre enn laks. Derfor laget jeg ørret i stede for den laksen du bestilte" Hva blir det neste? Du kommer på butikken og skal kjøpe cola. "Nei, cola har alt for mye sukker i seg. Du får pepsi heller" Som noe litt lenger opp i tråden nevne, hvis servitøren hadde kommet ut og sagt: "Desverre har vi ikke laks, men vi kan tilby ørret, som er mye bedre" da hadde det vært ok. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg vil personlig si at ørret er mye bedre. En mye saftigere fisk. Men så fisker jo jeg som regel fisken min selv, og her ikke store erfaringer med ørret opp mot 2-3 kg, med unntak av en sjøørret på 2.5kg som jeg fikk i elva i sommer Men ja, de lurer jo kunden. Man får det samme uansett hva man bestiller. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Den eneste grunnen til å ville klage på fisken i dette tilfellet måtte jo være pga. rene drittsekkgrunner. Ørret er en bedre fisk på alle tenkelige punkter, det eneste du måtte ville bestille laks pga. er navnet, og da kan du vel heller bare tegne deg en laks hvis du ikke finner deg i at restauranten erstatter produktet med et bedre produkt. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Den eneste grunnen til å ville klage på fisken i dette tilfellet måtte jo være pga. rene drittsekkgrunner. Ørret er en bedre fisk på alle tenkelige punkter, det eneste du måtte ville bestille laks pga. er navnet, og da kan du vel heller bare tegne deg en laks hvis du ikke finner deg i at restauranten erstatter produktet med et bedre produkt. 5160048[/snapback] Men isåfall så kan de vel heller skrive Ørret på menyen!! Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Moralsk sett - ja. Praktisk sett spiller det vel ingen rolle? Laks har ord på seg for å være "bedre", la nå folk spise med god tro, så lenge det ikke har noen sideeffekter whatsoever. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Nå var det jo snakk om en resturant. Der man kan betale MYE penger for mat man forventer skal være slik det står i kartoteket. 5155891[/snapback] Yup. Bestiller man laks så skal man ha laks! Oppdrettslaks og ørret smaker så å si det samme men man skal ha det man bestiller. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Du vet, det kan hende kebabsjappa nede på hjørnet bruker rottekjøtt. Men kan jo hende det smaker bedre, og er av bedre kvalitet. Fyren som er der sier jo bare at det er kebabkjøtt. Hvorfor skal de servere "ekte" kjøtt når rottekjøttet smaker bedre? Fra fæl sammenligning til revolver, om du snakker med forbrukerrådet, så sier de nok at du kan kreve pengene tilbake om du ikke får det du bestiller.(Et visst slingringsmonn må jo være tillatt, men nå er det en grunn til at laks og ørret ikke bare heter laks). Hva om det gjaldt grillpølser? Du bestiller en kyllinggrill, men får en vanlig, for den ser jo helt lik ut, og kokken mener den smaker bedre. Kan jo drive å sammenligne i det uendelige. Poenget er vel, at om noen ber om en spade, så gir jeg de en spade. Ikke en øks, ikke en snøskuffe, ikke en hakke, men en spade. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Hei Phoen|xJeg synes det er helt greit at kompisen din sin restaurant serverer Ørret som laks. 5155269[/snapback] Skoda og VW = samme? Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Kan noen opplyse navnet på denne restaurangen? Sier som mange andre, har man bestilt laks, så skal man ha laks! Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Jeg vil ikke ut med noe navn på restauranten, er ikke ute etter å sverte den eller noe slikt. Vil bare ha egilsml (som btw jobber der og er min venn, for de som ikke skjønte det ) til å innrømme at det de gjør er juks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå