phnx85 Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Jeg har en kompis som jobber som kokk. På resturanten han jobber har de "laks". Det vil si at på menyen står det laks, mens i virkeligheten er det ørret de serverer. Han rettferdiggjør det med at ørret er et bedre produkt og det blir billigere for kundene siden resturanten slipper å kjøpe inn både laks og ørret. De har både "laks" og ørret på menyen, for å få en bredere meny. Jeg mener det er misvisende at de reklamerer for laks når de ikke har det. Selv om det kanskje er et bedre produket så betyr det ikke at kundene forstår det er bedre. Det er prinsippet bak at det de som provoserer meg. Hvis jeg hadde kjøpt laks og funnet ut i etterkant at det var ørret ville jeg blir irritert. Hva mener dere? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Smaker ikke laks og ørret forskjellig? Endret 14. november 2005 av Skurupu Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Det er svindel. Hvis du bestiller laks bør du få laks. Men når sant skal sies så er det jo ganske likt. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Skal eg kjøpe Pepsi Cola og selge det som Cola frå Coca-Cola Company? Det går vel ut på det samme. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Hehe, dette er jo utvilsomt juks, og direkte svindel. Laks og ørret smaker da heller ikke helt likt? Nå er det mange år siden jeg spiste ørret sist, men.. (dvs, så vidt jeg vet, da.. ) Lenke til kommentar