Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen restarter seg når jeg f.eks. kobl. fra en skr

Anbefalte innlegg

Har et stort problem!!

Hver gang jeg kobler fra en skriver, starter spill(de fleste nye jeg har instalert), tar ut en minne brikke fra PC'en eller lignende, klikker PC'en, og restarter seg automatisk.

Dette skjer nesten HELE tiden... Noen ganger har det kommet en melding som sier: Windows er gjenopprettet etter et alvorlig problem.

Når jeg sender feilraporten kommer det opp en side hvor det står at det er InCD som er problemet.

Dette skjedde før, men jeg kjønner ikke hva et spill, eller en skriver har med det å gjøre...

Men nå har jeg instalert en ny versjon av den, og da kommer den ikke mer.

Men det er fortsatt en melding som sier at det er et eller annet HP program (noe innen CD!) som er problemet.

Jeg har også søkt etter virus og spyware, men ingen forandring.

Problemene skjedde etter at vi instalerte Maxtor Maxline III 250GB HDD. Selv om denne ikke har noe med CD og gjøre.

Hva kan jeg gjøre.

Maskinvare:

XP Home SP2

AMD Athlon 64 3000+

MSI K8N NEO

768MB RAM (3xPC3200 256MB)

Creative SB Live! 5.1

ATI Radeon 9600PRO 256MB

Maxtor Maxline III 250GB

160GB HDD (vet ikke produsent)

Edit (15/11/2005, 15:55):

Jeg har no funnet ut hvilke filer som er problemet!

Det er:

C:\Documents and Settings\Kristjan\Lokale innstillinger\Temp\WER7d86.dir00\Mini111505-01.dmp

og

C:\Documents and Settings\Kristjan\Lokale innstillinger\Temp\WER7d86.dir00\sysdata.xml

Hva brukes de filene til? Er de nødvendige?

Jeg fant også ut at det var "HP Memories Disc Creator" som var problemet!

Som jeg har sagt høyere oppe: Hva har det med et spill å gjøre?!?!?!?

Edit (15/11/2005, 16:04):

Oki.. hehe litt mye oppdateringer her ja... :hmm:

Den mappen som er over der, tror jeg bare var sonne Temp filer for feilraporten, fordi, når jeg lukket feilraporteringen forsavnt mappen ! :whistle:

Takker hvis du kan svare litt fort !! :thumbup:

Endret av mini god
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Hver gang jeg..... tar ut en minne brikke fra PC'en eller lignende, klikker PC'en, og restarter seg automatisk.

5155061[/snapback]

Ehm...

Hvis du hotswapper minnebrikkene dine er det ikke rart at systemet ditt er "noe ustabilt".

Lenke til kommentar
Hver gang jeg..... tar ut en minne brikke fra PC'en eller lignende, klikker PC'en, og restarter seg automatisk.

5155061[/snapback]

Ehm...

Hvis du hotswapper minnebrikkene dine er det ikke rart at systemet ditt er "noe ustabilt".

5166682[/snapback]

Det virker som om minnet ditt kankje har tatt kvelden, eller er intallert med feile parametre. Finn software for testing av minne og kjør test.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Skønner ikke hva dere mener. Det er snakk om minnebrikker som SD og MemoryStick og ikke RAM. Og har test prog... PC Wizard 2005

5168152[/snapback]

For meg hørtes det nå ut som om det var RAM du omtalte....

Begynn med å ta ut alle komponenter du ikke bruker, dvs. la bare hk, skjermkort, minne, cpu og systemdisk være påkobla... Så booter du opp og ser om problemet er borte... Hvis det fremdeles er der, tester du en minnebrikke om gangen og ser om en av disse har tatt kvelden...

Kan med fordel nok også reinstallere windows.

Lenke til kommentar

oki...

Blås i det med minne brikkene!

Det mest "anoying thing" er spillene!

Nesten alle de nye jeg har instalert funker ikke!

4 av de 5 (4 - 5 "tellingen" begynte etter første problem) spillene jeg har instalert klikker!

Her er alle 5 (i rekkefølge):GT Legends(første som ikke funket!), TM Original demo, Trackmania Sunrise extreme demo, Trackmania Sunrise eXtreme, GTA San Andreas(<<<funker!).

h?v?a?k?a?n?j?e?g?g?j?ø?r?e?

*h v a k a n j e g g j ø r e?*

Endret av mini god
Lenke til kommentar

Drit i det jeg sa!

I dag da jeg kom hjem var jeg så glad og i så godt humør, men da jeg begynte spillet, snudde alt seg på hodet!

Den klikket igjen! Da ble jeg drit sur! Derfor avinstalerte jeg Deamon Tools, men, som om det hjalp... nei.

Noen ideer til grunn?

Her er den siden jeg kom inn på sa jeg sente feilraporten av systemet!

Endret av mini god
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg bestemt meg får å reinstalere PC'en.

Men...

Vi har flere PC'er her hjemme hos oss (Windows XP Pro(2), Windows XP Home(2))

Det som er problemet er at vi finner bare èn Windows XP Home CD (det er det jeg har på denne PC'en), og jeg vet ikke om den er til denne PC'en eller til den andre.

Er det noen spessiel "ID" på CD'en så jeg ikke kan oppdatere denne PC'en etter jeg har reinstalert den?

Eller er det mulig å finne ut hvilken "ID" som er på CD'en og på PC'en får å se om det er for den samme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...