eXpanium Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 hvilket ti4200 kort er best med tanke på bra overklokkingsmulighet, lite støy, og bra tv-ut? + bra utstyr i pakken,men det er ikkje noko must. eller skal eg vente til radeon 9700pro kortet kjem? skal bruke pcen til spilling med high quality, og sjå divx på tven.. Lenke til kommentar
AzTm Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 ati radeon 9700 pro er serdeles raskere enn geforce 4 ti 4200.. prisen vil ligge rundt 4200 når det lanseres.. men det hører også med til historien at ati radeon 9700 pro er neste generasjons grafikkbrikke og skal kjempe mot tungvektere som nvidias nv30 og nv35..sånn sett er det ikke rart at ati parkerer geforce 4 pga, det kan alle si seg enig i.. hvordan det går med 9700 pro mot nv30 og nv35 blir veldig spennende, på papiret parkerer nv30 og nv35 ati 9700 pro på alle punkter.. jeg vil anbefale at du venter en stund før du kjøper skjermkort, den neste perioden vil bli spennende angående skjemkort markedet.. for å gjøre best mulig kjøp vent til jul! ingen skikkelig krevende spill kommer ut før jul, ut2003 kommer sannsynligvis ut før, men spillet er ikke såååå krevende som ryktene vil ha det til! Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Øhhh... er det noe valg da ?? Vet du hva du snakker om !!! SÅKLART må du velge Ati kortet !!! Sinnsykt mye bedre, men litt dyrere da :sad: Mitt valg er ivertfall enkelt: ATI !!! Magnus Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 R9700 vil nok langt ifra ligge på ti4200 nivå når det lanseres.. foreløpig ligger det på godt over det dobbelte. Hvis ikke du trenger det aller, aller beste (dvs du er fornøyd med å spille dagens spill i 1280x1024, 2x fsaa), så er ti4200 det helt klart lureste valget. Det aller kjappeste er sjelden et lurt kjøp med tanke på valuta for pengene... Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 28. august 2002 Forfatter Del Skrevet 28. august 2002 ehm... 9700pro kortet koster 3500kr+ mens ti4200 får eg for 1500kr+ Har penger til ati, men 3500 blir litt dyrt. så er det slik at eg har eit geforce 256 (!) fra før! har gått lei, og det er ikkje tv-ut på det. sitter med "endel" filmer på pcen som eg vil sjå på tven og med skikkelig anlegg. tror dere 9700pro kortene vil daaale i pris etter d har komt ut? seff vil d, men kor mykje tror dere? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Prisen på Hercules kortet er god, men leveringsdatoen er også satt så langt frem i tid at du må nok sitte på gjerdet en god stund. Det webshoppene satser på her er at mange folk bestiller, prisen synker i mellomtiden, også tjener de bra på det når det har gått noen måneder og de sender ut kortene til de som bestilte... Forøvrig så koster det jo over det dobbelte, så jeg skjønner ikke helt hva mer du spør om...? Et annet alternativ er jo ti4400, de klokkes til ti4600 hastighet uten problemer og koster bare 2k. Valget er ditt, men topp produktet på markedet synker sjelden noe særlig i pris før det kommer en annen toppmodell. Jeg vil ikke bidra til å skru forventningene dine i være, når jeg ikke kan se noen grunn til at prisene skulle dale på R9700 med det første... Mitt råd er at du bare bør kjøpe R9700 hvis du: - vil ha det aller råeste - ikke synes 4000kr er mye (siden herc kortet har veldig lang leveringstid) - har 21" skjerm (for 1280x1024 2xfsaa, max aniso klarer faktisk mitt ti4200) [ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-08-28 17:35 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå