Degeim Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Jeg har laget en skjermsparer ved å (som forklart av en på PSC) lage en normal .exe-fil, og så skifte navn til *.scr og flytte den til system32-mappen. Dette har jeg med hell gjort med andre, men når jeg kommer til jule-skjermspareren min oppstår det et rart problem: der andre skjermsparere kommer opp, ser denne ut til å være minimert (se vedlegg), selv om det går helt fint når jeg åpner (dobbeltklikker) på både .scr-filen og .exe-filen. Er dette et kjent problem eller er det behov for kildekode for å løse det? Jeg kan røpe at det er INGENTING i koden som sier noe om formens størrelse eller maksimering/minimering, bortsett fra at form1.windowstate er satt til 2 - Maximized (ikke ved hjelp av kode, men den menyen som er til høyre i normal Visual Basic). Den fungerer også fint når jeg trykker "forhåndsvis". Legger ved bilde av feilen. Skjermspareren er på 4,5 mb (grunnet to .bmp-bilder), så den kan jeg ikke legge ved. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Har du satt "frm.TopMost = True" for formen (formet?)? Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 .TopMost "Method or data menber not found" Den finnes ikke. Flere forslag? Jeg takker for alt som kan fikse dette. Kan det ha noe med at .ScaleMode er 3-Pixel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå