Viva la Opium Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Hei sveis.. Dataen min, bestående av Albatron K8T800 II pro hovedkort, med en fiffig AMD Athlon 2800+ prosessor, 512 mb ram, og et Radeon X800 XT-gfx har noen problemer.. problem nr 1: Noen ganger når jeg rebooter osv så går alt klokkefint helt til jeg kommer til bootscreenen til windows, da står den å tenker litt, så kommer lyden og det spraker i høyalerne også blir skjermen avslått på en måte, også skjer det ikke noe, normalt så spraker det, den skjermen kommer, også stiller den seg inn på 1024x768 også kommer velkomstskjermen. Noen ganger er det bare å reboote så funker det neste gang, noen ganger frustrert banning og slåing på tastaturet, men det mest effektive er å sette i windows-cden så starter den.. problem nr 2: Jeg har piratkopiert XP, men med "lovlig" isens fra skogforsk (ikke spør ) Etter jeg formaterte sist så smekket jeg inn virusprog før jeg koblet til nett, og skulle update Windows, det funker ikke. Deretter fant jeg SP2 og fikk lagt inn det, for tenkte det ville hjelpe, men neida. Hvorfor ikke? Og windows-brannmuren får jeg heller ikke aktivert på noe vis.. Jeg bruker btw NOD32 og spybot og adaware og scanner regelmessig, er virusfri. Noen som har peil? Problem nr 3: Nettopp vært på lan, fraktet maskina hit og dit, kommer hjem igjen, setter den opp, så sier den (høyttaler): "Your AGP may have a problem" også starter tydelig maskina opp, men får ikke no skjermbilde. Desperat så fikler jeg litt inni der osv så får jeg start og skjermbilde. alt er fryd og gammen helt til jeg starter opp Generals og spiller litt, så plutselig slukker skjermen og maskina restarter, så kommer "Your AGP may have a problem!" atter en gang... jeg fiklet litt til, så skjer det samme igjen. Nå har det ikke skjedd på et kvarter elns.. men spørsmålet: AGP = grafikkkortet? Eller noe med det å gjøre? Hva er galt? Håper noen kan hjelpe meg litt, si fra hvis dere lurer på noe mer.. Lenke til kommentar
Viva la Opium Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Anyone got a clue? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå