Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny radiator

Anbefalte innlegg

Okey jeg trenger ny radiator og er litt usikker på hva jeg skal velge.

Har nå en Black Ice Pro single radiator

Har sett litt på Black Ice Xtreme 2 Radiator Dual og Black Ice Pro 3 Radiator Triple

Extreme radiatoren koster jo mer en Pro radiatoren, og ifølge Skrues test så yter Extreme 2 så vidt bedre enn Pro 2 radiatoren. Og da burde kanskje Pro 3 radiatoren være bedre enn Extreme 2 :dontgetit:

Hvordan er disse Black Ice radiatorene i forhold til AC og Watercool sine radiatorer?

Jeg skal bruke den på en overklokket XP3500+ Clawhammer og et X850XT kort i tillegg til chipset og muligens to harddisker. Og det vil si at jeg må få bort mye varme.

Kom gjerne med erfaringer og resultater :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er disse Black Ice radiatorene i forhold til AC og Watercool sine radiatorer?

Har lurt på dette sjøl og, siden AC sine radiatore er røyr kjølere, medan watercool sine er vell av typen "platekjøler". Så lurer eg litt på om den sistnevnte typen lettere går seg tett av smuss og anna skit. Og ev. kva av desse typene ein vil få best flow gjennom...? :hmm:

Lenke til kommentar
Okey jeg trenger ny radiator og er litt usikker på hva jeg skal velge.

Har nå en Black Ice Pro single radiator

Har sett litt på Black Ice Xtreme 2 Radiator Dual og Black Ice Pro 3 Radiator Triple

Extreme radiatoren koster jo mer en Pro radiatoren, og ifølge Skrues test så yter Extreme 2 så vidt bedre enn Pro 2 radiatoren. Og da burde kanskje Pro 3 radiatoren være bedre enn Extreme 2  :dontgetit:

Har du plass så gå gjerne for Pro 3 :) den er etter all sannsynlighet bedre enn Extreme 2 da det er rimelig å anta at flere vifter gir bedre kjøling enn økt kjøleoverflate pr vifte. Imidlertid så støyer 3 vifter marginalt mer enn 2 vifter.

Selv har jeg en Pro 2 og en Extreme 1. Hadde Pro 2 først og da jeg la til Extreme 1 fikk jeg faktisk ingen forskjell i verken idle eller load temp. Kan kanskje skyldes at jeg kun kjøler CPU, økt slangelengde, lavere gjennomstrømning og at jeg bruker en Papst 4412FGL på laveste rpm med viftestyring. :roll:

Men når sant skal sies så har det ingenting å si for idle temp om jeg skrur viften på Ext 1 til fullt.

Forskjellen mellom Pro 2 og Pro2+Ext1 var null selv om CPU var på 1,7 v. Hva f.... foregår? :cry:

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...