arielfaaland Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Heisann! Sitter og irriterer og lurer litt på; vi hadde musikkprøve idag, som vi fikk beskjed om på fredag. Dvs. fra fredag til mandag.. Dette dreide seg om musikkhistorie og var den største musikkprøven nå i høst. Flere av musikktimene har vi ikke fått, lærere har ikke stilt opp og vi har ikke fått den samme undervinsningen som dem andre klassene.. Vi har kun fått små notater og samendrag som vi kunne lese oss til.. Uansett, det jeg lurer på... Er det i hele tatt lov til og gi prøver på så kort varsel? Var selv på leir i helga og familieselskap på søndag ettermiddag.. Fikk kun ett par timer til øving.. Søndagen er jo også en "helligdag" slik at leksejobbing kan vell ikke kreves da? Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 lærerene kan gi prøven når det passer dem. Det er alltd kjipt, men læreren vet nok at dere har fått liten tid og setter nok lista lavere enn ellers, får vi håpe Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Når du gjør lekser er ett fett egentlig, fredagen etter skoletid er jo en hverdag.... Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) lærerene kan gi prøven når det passer dem. Det er alltd kjipt, men læreren vet nok at dere har fått liten tid og setter nok lista lavere enn ellers, får vi håpe 5154880[/snapback] Synes ikke det høres ut som om den læreren gjør det EDIT: glemte å skrive no under quoten... Endret 22. november 2005 av goliatmo Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Hendte veldig ofte når jeg gikk på ungdomsskolen at vi fikk vite på fredager at vi skulle ha store prøver (høst / vår / halvårs / årsprøver) på mandager... Og da ofte ting vi ALDRI hadde gått gjennom.. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Stealth-: det er ditt ansvar at du lærer deg det du skal. Hvis du er usikker på hva du kan bli spurt om, har du krav på å få utdelt læreplanen i faget. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg klarte å bestå alle prøvene.. Men var en del andre mindre kloke / late folk som fikk en del problemer der og da.. Men uansett.. Er 2-4 år siden nå, så den tiden på skolen er endelig over.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg synes dette styret med at man skal ha tid til å pugge til prøver blir helt feil. Jeg vet om utallige eksempler på jenter som er stokk dumme, og som gjerne snakker/forstyrrer i alle timene, som får helt noia foran hver prøve og sitter dermed inne og nileser/pugger i 2-3 dager fordi de vil ha så god karakter som mulig. De får kanskje 5, men etter en snau uke har alt falt ut igjen. Jeg synes heller man skulle fått prøver slik at man viser hva man faktisk kan, og ikke hva man greier å kave seg til iløpet av 2-3 dager. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg synes dette styret med at man skal ha tid til å pugge til prøver blir helt feil.Jeg vet om utallige eksempler på jenter som er stokk dumme, og som gjerne snakker/forstyrrer i alle timene, som får helt noia foran hver prøve og sitter dermed inne og nileser/pugger i 2-3 dager fordi de vil ha så god karakter som mulig. De får kanskje 5, men etter en snau uke har alt falt ut igjen. Jeg synes heller man skulle fått prøver slik at man viser hva man faktisk kan, og ikke hva man greier å kave seg til iløpet av 2-3 dager. 5202174[/snapback] sorry, det er slik offentlig skole funker... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Heisann! Sitter og irriterer og lurer litt på; vi hadde musikkprøve idag, som vi fikk beskjed om på fredag. Dvs. fra fredag til mandag.. Dette dreide seg om musikkhistorie og var den største musikkprøven nå i høst. Flere av musikktimene har vi ikke fått, lærere har ikke stilt opp og vi har ikke fått den samme undervinsningen som dem andre klassene.. Vi har kun fått små notater og samendrag som vi kunne lese oss til.. Uansett, det jeg lurer på... Er det i hele tatt lov til og gi prøver på så kort varsel? Var selv på leir i helga og familieselskap på søndag ettermiddag.. Fikk kun ett par timer til øving.. Søndagen er jo også en "helligdag" slik at leksejobbing kan vell ikke kreves da? 5154497[/snapback] Hadde ikke jeg sett denne posten hadde jeg glemt å øve til musikkprøven som vi skal ha på Mandag (akkurat som deg). Offtopic: En annen gang fikk jeg beskjed om at det skulle være skrivedag på tirsdag (skriver hele dagen) når jeg kom på skolen på mandag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå