tcarl Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Vurderer å oppgrade min Pentium 2,8 800 Northwood HT og Asus P4P 800 Deluxe til noe nyere. ( Har 2046 mb minne fra TwinMos ) Ser at mange legger vekt på fete grafikkort og overklokking av PSU. ( Kommer nok til å gå for er 7800GTX sammens m oppgraderingen ) Ønsker også gjerne litt mere kraft og fart i programmer.. Kikket litt på ADM 3500+, men lurer på om det kan være lurt å ta steget mot noen av dobbelkjernene, som AMD 64 X2 3800+ eller 64 X2 4200+ hvis man ikke skal benytte maskinen bare til spill, nytt hoved kort blir Asus A8N32-SLI Deluxe. Er det noen som kan gi meg noen tilbakemelding på dette ? Er dobbeltkjernene for dyre ennå i forhold til ytelse, slik at jeg burde gå for 3500+ eller vil jeg merke en stor økning i kraft med de nye dobbeltkjernene ? Hilsen tcarl Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Ser at mange legger vekt på fete grafikkort og overklokking av PSU.( Kommer nok til å gå for er 7800GTX sammens m oppgraderingen ) 5154466[/snapback] Overklokking av PSU?? det har jeg faktisk aldri hørt om. . . overklokking av strømforsyning lurer egentlig på om det går ann. . . sikker på at det ikke er CPU du mener?? hvis du har tenkt å overklokke bør du kanskje velge en Opteron 165. . . den er 2-kjerneprosessor og god til å overklokke og heller ikke så dyr! skal selv ha en 180, men den er jo i en helt annen prisklasse! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hva med pris og bruksområdetn maskinen skal brukes til da? Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg kjøpte ikke dual core. Min grunn er at jeg tror det er en stund til det hjelper noe. X2 med ok hastighet er dyrt nå (X2 3800+ er tregere enn 3500+ når ikke dual blir utnyttet), og før det blir noen vits kommer de til å ha sunket en hel del i pris. Dermed blir det billigere å kjøpe en 3500+ nå, og heller oppgradere til X2 når spillene begynner å utnytte det. Lenke til kommentar
tcarl Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Jeg kjøpte ikke dual core. Min grunn er at jeg tror det er en stund til det hjelper noe. X2 med ok hastighet er dyrt nå (X2 3800+ er tregere enn 3500+ når ikke dual blir utnyttet), og før det blir noen vits kommer de til å ha sunket en hel del i pris. Dermed blir det billigere å kjøpe en 3500+ nå, og heller oppgradere til X2 når spillene begynner å utnytte det. 5160049[/snapback] Ja CPU og ikke PSU.. Helt riktig Guggelibu... Det jeg mente at jeg ser at mange legger vekt på en overklokking av prossessor og kjøper seg et godt grafikkort, for å først og fremst øke opplevelsen i spill, mens jeg også bruker maskinen til å gjøre litt andre ting sånn som lyd og videojobbing og driver gjerne på med flere ting samtidig, som forsåvidt den 2,8 HT prossessoren jeg har sammens med litt minne har gjort en grei jobb på, men man ønsker jo at maskinen kan jobbe raskere og derfor lurer jeg på om de nye 64 X 2 prossessorer har noe mere å gå på enn den jeg har ? Og ettersom jeg har lest mye fint om 3500+ så har jeg vurdert denne også da jeg har lyst å prøve AMD i stedet for Intel en periode nå.. Er nok ikke lysten å gå noe særlig over kr. 4000.- på en CPU og særlig hvis den ikke gjør en vesentlig bedre og kjappere jobb enn min P 4 2.8 gjør.. Regner vel med at dualfunksjonen er rettet mot å kunne nettopp gjøre flere operasjoner samtidig ? Glad i å spille BF 2 men har et liv utenom dette også..desverre.. hilsen tcarl Lenke til kommentar
Pels Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Regner vel med at dualfunksjonen er rettet mot å kunne nettopp gjøre flere operasjoner samtidig ? Ja, sånn som HT, bare at det virkelig er to kjerner. Jeg tror faktisk du vil merke at P4 HT vil være litt bedre i multitasking enn AMD'en. Hvis du går for 3500+ kan du skrive hva du syns om den og om den er bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå