Gå til innhold

Får ikke startet Rogue Spear i Windows xp

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ny PC. Av en eller annen grunn får jeg ikke til å kjøre RS. Spillet ser ut til å starte helt normal, leser cd`en får opp "vente bildet", så bare blankt ut i windows, ingen melding eller noe. Tenkte kanskje det fantes en patch til windows xp eller noe, men har ikke funnet noen. Det er jo tross alt et gammelt spill. Men fortsatt meget! bra!!

Så er det noen her som har vært borti dette problemet??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-28 16:16, Mc_Fist skrev:

Har kjøpt meg ny PC. Av en eller annen grunn får jeg ikke til å kjøre RS. Spillet ser ut til å starte helt normal, leser cd`en får opp "vente bildet", så bare blankt ut i windows, ingen melding eller noe. Tenkte kanskje det fantes en patch til windows xp eller noe, men har ikke funnet noen. Det er jo tross alt et gammelt spill. Men fortsatt meget! bra!!

Så er det noen her som har vært borti dette problemet??

Forsøk å kjøre det in WinXP sin compatability mode. Du kan sette dette under egenskapene til snarveien.

Lenke til kommentar

Hadde litt småproblemer i begynnelsen med RS i XP (bla. noen lydproblemer o.l.), men det virker helt fint nå. Kjører i compabilitymode for 98/ME...men jeg har også en 3rd party patch for RS/XP som jeg fikk av en i klanen min. Vet ikke hvor han fikk den, men den virker 100%. Skal se om jeg finner den, så kan jeg maile den til deg.

Ellers er det et kjent faktum at bl.a. RS ikke virker gjennom en limited account.

Det kan du lese litt om her

Litt andre steder som kan hjelpe:

Ubi Soft solution center

PiesTactics technical forum

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...