sandman Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Har en IBM harddisk som slave. XP Pro som OS. Når jeg prøver å finne den vha Norton Ghost får jeg opp denne meldingen: "G: er ikke tilgjengelig. Diskstrukturen er skadet og kan ikke leses.". Vil det si at det er en _fysisk_ skade på disken og at jeg bare kan glemme dataene på disken? Eller er det håp for at de kan reddes? Og da hvordan...? Har søkt endel på forumet, men fant ikke noe om akkurat dette problemet, selv om det var endel lignende (IBM-diskkrasj etc.). Lenke til kommentar
norrick Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Kansje et dumt spørsmål men har du kjørt scandisk før bruk av ghost? Lenke til kommentar
sandman Skrevet 28. august 2002 Forfatter Del Skrevet 28. august 2002 Har ikke kjørt scandisk nei, jeg er ikke så sikker på mine kunnskaper om DOS til at jeg har tatt sjansen på det ennå....:-/ Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Quote: Den 2002-08-28 16:46, sandman skrev:Har ikke kjørt scandisk nei, jeg er ikke så sikker på mine kunnskaper om DOS til at jeg har tatt sjansen på det ennå....:-/ Du trenger da ikke kunne stort for å kjøre scandisk? Det hadde bestemora di nesten klart. :wink: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Boot med en diskett/cd, og kjør "chkdsk /f". Veldig enkelt :smile: Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Over 4000 poster ja Borre. Det var ikke dårlig. Syns jeg har en del med mine 4xx jeg, men ikke nå mer :razz: Lenke til kommentar
sandman Skrevet 28. august 2002 Forfatter Del Skrevet 28. august 2002 Under "Datamaskinbehandling" --> "Egenskaper for Lokal disk (G:)" står det at disken en tom, og filsystemet er "RAW" og kapasiteten er 0 byte.... Og under "Diskbehandling" og Status-rubrikken står det "OK (Aktiv)". "Feiltoleranse" --> "Nei". Ble kanskje litt rotete dette, men la gå. Sier dette dere noe? Lenke til kommentar
norrick Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Ingenting på disken, ingen ledig diskplass... Har du nettopp kjøpt ny HD som ikke satt opp/formatert? I såtilfelle så bør du laste ned en diskmanager fra http://service.boulder.ibm.com/storage/hdd...ger2000v957.exe Hvis det ellers ser ut til å være problemer med HD så laster du ned Drive Fitness Test fra http://service.boulder.ibm.com/storage/hdd.../DFT32-V310.EXE Håper problemet løses for deg. Lenke til kommentar
sandman Skrevet 29. august 2002 Forfatter Del Skrevet 29. august 2002 Disken er i utgangspunktet ikke tom, cluet er å få tilbake/reddet dataene på disken (hvis det finnes håp for det)... Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Norton Disk Doctor (Norton Utilities 2002), prøvd den? Powerquest's Lost&Found ? Lenke til kommentar
sandman Skrevet 29. august 2002 Forfatter Del Skrevet 29. august 2002 Har prøvd det meste. Bortsett fra slegga..... :smile: Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Og du brukte NTFS går jeg utfra? Har noe verktøy liggende her, men de funker bare på FAT16 og NTFS 4 (NT-versjonen). Se om du finner noe verktøy som lar deg manipulere diskene direkte, Resource Kit til NT 4 Server hadde noe sånt, men funker kun på NTFS 4. Har du prøvd fixboot med Recovery Console? Tror kanskje at du har et hardware problem, prøvd å sette den inn i en annen maskin (som ekstra disk) ? Lenke til kommentar
sandman Skrevet 29. august 2002 Forfatter Del Skrevet 29. august 2002 Har prøvd disken i annen maskin ja. Uten at det hjalp. Så nå har jeg gitt opp, og lært en ting....aldri mer IBM-disk. Takk for hjelpen uansett! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Quote: sandman skrev (2002-08-29 22:17):Har prøvd disken i annen maskin ja. Uten at det hjalp. Så nå har jeg gitt opp, og lært en ting....aldri mer IBM-disk. Takk for hjelpen uansett! Aldri si aldri, Ibm har bra disker. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Ville prøvd "GetDataBack for NTFS". Den reddet mine data! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå