LowBalls Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) hei, jeg skal nå kjøpe meg tv-kort, og da har jeg finni to kort som jeg kunne tenkt meg Leadtek WinFast TV2000 XP Expert og TerraTec Cinergy 400 TV begge får veldig bra respons, og jeg ser at det siste korte jeg linka til er 750 x 576 oppløsning, burde jeg gå for det da? siden det har så høy oppløsning, eller spiller det ingen rolle? jeg ser også at det første korte får veldig bra på test av dinside.no så hvem burde jeg velge? PS: passer de to kortene til mitt HK? ASUS SLI EDIT: jeg skal bruke programvaren som er med på korte! skal ikke brukes til windows media center Endret 16. november 2005 av alex91 Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 ingen som kan svare? Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 er det absolutt ingen av dere data eksperter som kan svare meg på spm? Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg kan bare dele mine erfaringer med deg, og det er med Hauppauge kort. Hauppauge WinTV PVR500MCE er et meget dyrt og bra alternativ, med to fullverdige tunere, et kort som ikke belaster prosessoren nevneverdig. Du kan se på ett program og ta opp et annet. Jeg kjøpte BeyondTV for å kunne bruke kortet - det kommer uten drivere og software (ment for bruk i Windows MCE) Hauppauge WINTV PVR150 er lillebror (hvis jeg ikke misforstår), dette kortet har samme egenskaper, men bare en tuner. Jeg har ikke brukt dette kortet, men jeg mener at dette er meget bra kjøp. Hauppauge WinTV Express funker veldig bra, fin bildekvalitet, men bare monolyd. Håper dette hjelper (kanskje bestemmer du for å kjøpe Hauppauge likevel) Lenke til kommentar
MCPC.no Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Hvilket TV-kort som velges er veldig avhengig av programvaren du har tenkt å bruke for å se på TV. Har du tenkt å bruke programvaren som følger med TV-kortet, eller har du tenkt på en fullstendig løsning som Windows XP Media Center Edition (MCE)? MCE har en egen liste over kompatibel maskinvare: Designed for Windows XP Media Center Edition 2005 Logo Partner List: http://www.microsoft.com/windowsxp/mediace...nerlisting.mspx Slike lister har også de fleste andre alternativene til MCE, slik som GB-PVR, Meedio Pro, MediaPortal, SageTV, Showshifter og Snapstream Beyond Media. Hauppauge sine TV-kort er kjent for å ha støtte i omtrent alt av slike programmer. Her er en test av TV-kort med dobbel TV-tuner: http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=59 Endret 16. november 2005 av MCPC.no Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 jeg skal bruke programvaren som er med på korte! skal ikke brukes til windows media center Lenke til kommentar
nepse Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 hei, jeg skal nå kjøpe meg tv-kort, og da har jeg finni to kort som jeg kunne tenkt meg Leadtek WinFast TV2000 XP Expert og TerraTec Cinergy 400 TV begge får veldig bra respons, og jeg ser at det siste korte jeg linka til er 750 x 576 oppløsning, burde jeg gå for det da? siden det har så høy oppløsning, eller spiller det ingen rolle? jeg ser også at det første korte får veldig bra på test av dinside.no så hvem burde jeg velge? PS: passer de to kortene til mitt HK? ASUS SLI EDIT: jeg skal bruke programvaren som er med på korte! skal ikke brukes til windows media center 5154096[/snapback] Jeg har satt inn Leadtek WinFast TV2000 XP Expert i PCen til datteren min. Kvaliteten er etter det jeg kan bedømme helt OK, og det virker som en drøm. Softwaren som fulgte med er sikkert også bra, men det var litt knotete å innstallere. Så langt funker alt perfekt, og maskinen har ingen problemer med å ta opp tv programmer til disk. Har forsøkt med MPEG2 og MPEG1. Begge virker bra. Maskinen har 640MB minne og har en Duron 1200 CPU, så noen kraftmaskin er det ikke. Ønsker du et billig kort er dette et bra valg. Espen :)javascript:emoticon('') Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 jeg ser at det siste korte jeg linka til er 750 x 576 oppløsning, burde jeg gå for det da? siden det har så høy oppløsning, eller spiller det ingen rolle? PS: passer de to kortene til mitt HK? ASUS SLI 5154096[/snapback] kan noe svare på disse to spørsmålene? Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 jeg ser at det siste korte jeg linka til er 750 x 576 oppløsning, burde jeg gå for det da? siden det har så høy oppløsning, eller spiller det ingen rolle? PS: passer de to kortene til mitt HK? ASUS SLI 5154096[/snapback] kan noe svare på disse to spørsmålene? 5162904[/snapback] Tror alle PAL kort har 720x576 oppløsning. 720x576 er standard PAL oppløsning. Ville mao ikke lagt vekt på akkurat det. Har ellers ikke peiling på hvilket kort av de to som er best. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 (endret) tror jeg går for leadtek sitt kort, fordi dinside har anbefalt det og så finnes det jo ingen tester angående det andre korte.. Endret 16. november 2005 av alex91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå