Dr_VingTor Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) holder på å sette opp en PC som skal brukes til film- og musikk-avspilling (++). Vil da selvfølgelig at den ikke skal bråke så mye. har kjøpt meg et kabinett som jeg skal bruke, C146, men PSUen bråker for mye. Systemet består av: VIA EPIA MS10000E (dette hovedkoret passer egentlig ikke helt til kabinettet, må bruke andre skruer og ekstra skiver for å få høyde nok fra bunnen av kabinettet pga. at bios og ram-brikken er på undersiden av kortet, men det er bare et lite problem) en harddisk (byttes muligens ut med "stort" CF-kort, skal bare ha debian med apache og mplayer på den (, filene ligger på annen PC) en DVD-brenner +2 små vifter som kjører på 5 volt i tillegg kan det hende det settes inn en katode og det kommer i tillegg noe elektronikk for audio,s/pdif,IR og liknende som jeg skal bygge, trur ikke denne elektronikken kommer til å bruke noe mer enn 10-15 watt maks. det jeg lurer på er om det finnes noen passivt kjølte strømforsyninger til 1U kabinett, om noen har erfaringer med å modde 1U strømforsyninger slik at de bråker mindre, eller om noen har forsøkt å bygge strømforsyning selv som er passivt kjølt (helt fra bunnen av). Jeg vil ha en helt stille strømforsyning, kan selvfølgelig sette inn vifte som går veldig stille og som er temperatur styrt. Om jeg må så bygger jeg den selv (selv om det vil ta en stund å få til), men da må jeg lære meg mer om switch-mode strømforsyninger og i så tilfelle, er det noen som vet om noen bra sider med teori/guider på det? Noen som kan svare/kommentere på noe av dette? (helst noe relevant da) Endret 17. november 2005 av Dr_VingTor Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Du kan se HER. Casemoddere bruker ofte små strømforsyninger sammen med itx-hovedkort. Sjekk ut prosjektene! Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 fantes jo en del strømforsyninger som kanskje kan brukes. ville helst hatt hele strømforsyningen inne i kabinettet da, men kan jo modde det.. noen som har erfaringer med ITX strømforsyningene til Morex eller tilsvarende? (blir vell billigere å kjøpe noe slikt enn å bygge selv) Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Send en liten melding til Bizardo, han som har bygget Bender, og holder på med Leela-casemod. Jeg tror han har vært borti noe liknende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå