metalizer Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Etter mye leting bestemte jeg meg til slutt for SHG Note 8620 og tenkte nå etter en ukes bruk at jeg skulle gi dere ett lite referat om erfaringene så langt med maskinen. Spesifikasjoner - Vekt 2.6 Kg - Batterilevetid Opp til 3 timer - Batteritype 6 Celles Li-Ion - Prosessor Intel Pentium-M 750 (1.866GHz) - 533MHz - Teknologi Centrino - Minne 1024 RAM - RAM max 2GB - Harddisk 80GB 5400 RPM - Skjermkort nVidia GeForce 6600 Go 128mb - Skjerm 15.4 Tommer (Widescreen) - Skjermtype LCD (WXGA) - Max oppløsning 1200 x 800 - Trådløst 54 MBIT nettverkskort For det første er jeg veldig fornøyd med støynivået på laptopen. Den er mer eller mindre umulig å høre med unntak av de 10sekundene viften går en gang i blant, men for all del det går rolig for seg da også. Når det gjelder utseende så blei jeg også veldig positivt overrasket. Ut i fra bildene på shg.no syns jeg den så veldig billig ut men i virkligheten var det tvert imot ikke så gale. Så klart den er ikke blant verdens peneste laptoper som alienware osv men alikevel til prisen meget grei der en mørk gråfarge preger designet imotsettning til acers veldig lyse grå farge tatt i eksempel. Når det gjelder spill og grafikk så er jeg meget fornøyd. Har instalert Half life 2, Battlefield 2, Counter Strike source, GTA SanAndreas, Total overdose, Fifa 2006 og Pro evolution 5. Alle disse spillene kjøres uten noen form for hakking/lagg men da så klart ikke med høyeste konfigurasjoner men middels noe som er mer en godt nok. PS. Har dessverre ikke fått testet 3DMark enda men det kommer etterhvert. Batterilevetiden har jeg ikke fått testet helt hundre enda men tror du skal gjøre veldig lite for å oppnå 3timers levetid som shg.no informerer om. Den holder oftest bare 1time og 50min når jeg plugger ut kontakten men da sitter jeg som regel å spiller noe som trekker veldig mye av batterilevetiden. Prøver jeg derimot bare å skrive dokumenter og høre på musikk vil jeg annta den duger godt over 2timer. Har aldri hatt laptop selv men føler ikke personlig at dette er en stor laptop til å være 15,4 tommers widescreen. Brodern har Whitebox cl56 og sammenlignet med denne er ikke størrelsen så veldig forskjellig men selvfølgelig cl56 er litt slankere fordi den har 15.1"SXGA. Skulle fått sammenlignet litt lyd med brorderns maskin men dette har jeg dessverre ikke fått tid til men kan si så mye som at lyden er grei den men takk gud for at jeg har ekstra annlegg som plugges i ;p Centrino prosessoren gjør i tillegg maskinen rask og har ingenting spesielt å sette fingeren på når det gjelder CPU en. Når det gjelder SHG generelt er dette blitt min favoritt nettbutikk! Jeg bestilte laptopen mandag klokken 11.00 om morgenen noe som gjorde at de sendte den samme dag. Tirsdag befant den seg i Oslo, onsdag i Stavanger og torsdag kunne jeg gå på posthuset her i Haugesund å hente maskinen. Dette mener jeg er kvalitets levering! Har tidligere handlet hos både komplett og multicom og husker ikke at noen av disse leverte like raskt. La meg tilføye at pakken min fra shg ble sendt fra lageret i Danmark noe som bare gjør leveringstiden mer imponerende.Prisen på frakten ble til opplysning 150kroner. Er det noe jeg har glømt eller du ønsker jeg skal finne ut bare spør! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå