Keiseren av Grønland Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 K, først lurer jeg på hva forskjellen på disse to hovedkortene er : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305190&view=detailed (dette har jeg selv, meget førnøyd) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313606&view=detailed Som jeg ser, så har nummer to sli16x midt i navnet. Men hvis du scroller ned på produktspesifikasjonen, så har begge faktisk 2 sli pci ex port på 16 x. Så det er akkurat det samme. Noe jeg ser ut fra bildene, har den nummer to heatpipes kjøling ? Isåfall, hvorfor heter det ikke premium..? Og det andre jeg lurte på, jeg sitter her og lager bilder til mobilen min nå og da. Og når jeg sender bilder til andre er jeg glad i bluetooth. Så, før i tiden husker at man sa at alle moderne hovedkort hadde bluetooth. Jeg som altså har det første kortet der, har ikke oppdaget noe slikt, heller ser jeg det ikke i beskrivelsen. Er det sånn at alle hovedkort har en bluetooth sender i seg? Isåfall, hvordan tar jeg i bruk denne, slik at jeg slipper å bruke telefon kabelen? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 bump, jeg ser noen forskjeller på dem nå, bus hastighet, lyd innganger usb hastighet. Men hvorfor de har lagt vekt på å kalle det sli 16x på nr 2 er fortsatt uvisst. Uansett, håper på svar om bluetooth spørsmålet hvertfall... Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Er ikke helt sikker, men det er vel slik at på det andre kortet du viser til, er det "ekte" SLI. Altså begge PCI-e kanalene kjører på 16x. Mens på andre kort så kjører de på 8x i SLI modus. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 å hvor står det? det står der i spesifikasjonen at det er 2 ganger 16 x pcie slotter, da kjører jo ikke slottene på 8 x når det er 16 x. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Dette er noe jeg har lest her på forumet. Men jeg mener det er sånn. PCI-e slotten kjører på 16x i single modus. Men i SLI kjører begge på 8x på det første kortet du ramser opp. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Det er fordi det bare var 24 PCI Express kanaler i første versjon. 2x16 = 32 PCI-E kanaler = umulig med denne versjonen.. på det andre kortet har man lagt til ekstra PCI-E kanaler for å kunne kjøpre begge PCI-E grafikksporene på 16x PCI-E kanaler hver. Totalt unødvendig, men det ser bra ut på papiret... At det står at det er 2 PCI-E 16x slots betyr ikke at det er like mange PCI-E kanaler tilgjengelige til hver slot. Det sier bare noe om hvilke type kort som passer inni slot'en...i dette tilfellet skjermkort. (Hvis du ser på en PCI-E 1x slot så ser du at denne er mye kortere... finn så en PCI-E 4x slot og se at den er lengre enn 1X men kortere enn 16x slot'en... det har med formfactor å gjøre...visse ting skal passe i visse slot'er, uavhenging av hva de faktisk bruker av ressurser ) Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 så hva er det faktisk kort nummer 1 har? og vil denne "uekte" sli'en hemme ytelse noget? Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Har lest at det er lite forskjell, og den er heller ikke spesiellt merkbar, om den er merkbar i det hele tatt. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Kort nummer 1: 16 PCI-E-kanaler totalt tilgjengelig til skjermkort. Bruker man et skjermkort, får man 16 kanaler til dette. Bruker man to skjermkort i SLI, vil hvert kort få 8 kanaler tilgjengelig. Forskjellen i begrensningen er vel forsvinnende liten. Kort nummer 2: 32 PCI-E-kanaler tilgjengelig til skjermkort. Ved et skjermkort, får man 16 kanaler som vanlig, men ved to skjermkort i SLI får hvert skjermkort også 16 kanaler. Ikke noe særlig å si idag, men kan godt utgjøre en viss forskjell med de aller råeste skjermkortene, og for kommende skjermkort. Eneste store forskjellen jeg ser med kort nummer to, er passiv kjøling på chipset, så hovedkortet i seg selv ikke lager en eneste lyd. Dette har vært et problem på kort nummer 1, pga. dårlige og veldig hissige chipset-vifter. Dette skal vel være ordnet opp nå, med bedre vifter, men på kort nummer 2 slipper man altså dette helt. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 ok, vel, så var det bluetooth spørsmålet da, noen som kan svare på det? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Det er slettes ikke vanlig at "moderne" hovedkort har Bluetooth innebygget, er ikke mange modeller totalt jeg har sett dette på. Du har det ikke innebygget på ditt, og det enkleste alternativet der er vel å kjøpe en Bluetooth-USB-dongle til 200-300-400,- avhengig av produsent og spesifikasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå