glx-rider Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Hei! Pcn til en kamerat av meg har det problemet at den slutter å utføre nye oppgaver etter en stund. Tiden til den gjør dette kan være alt fra 2 sec, til flere timer. Altså, de fleste ganger så kommer man inn på programmene(om å gjøre å starte det man skal gjøre fortest mulig ) men etter litt tid så får programmet feilmeld (svarer ikke) eller så lukker det seg selv. Når et program får denne meld kan man glemme å starte noe annet, dataen leser litt, så slutter den opp og ingenting mer skjer.. som om man aldri skulle ha trykka på noe. Task manager viser heller ikke at det er noe nytt startet. Itillegg fryser den nesten garantert hver gang man skal lagre noe, og man skal velge hvor.. MEN, idag så prøvde vi fjernhjelp for moro skyld, og jeg gikk inn på dataen hans. Nå kunne jeg starte opp det som var blitt lukket igjen, + at dataen ikke klikka når han lagret noe.Vi holdt på en stund, og dataen holdt seg like fin hele tiden.. Specs på pcn er: AMD 64 3000+ ASUS K8V deluxe s754 Twinmos 1gb minne Sapphire radeon 9600XT 256mb 80gb harddisk 120gb harddisk Dette synes vi var veldig rart, vi hadde rett og slett gitt opp den dataen, men føler jeg at det kommer litt håp tilbake.. Noen som vet hva dette kan være? Kan hjelpe til med feilsøking/tips? Håper noen som kan noe tar seg litt tid .. Mvh. Johan Bråten.. (edit: la til specs) Endret 14. november 2005 av glx-rider Lenke til kommentar
Patz Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Tror egentlig det beste dere kan gjøre er å ta en fresh install av OSet, eventuelt også en reinstall. Dere kan også se om det er noen prossesser som bruker ekstra mye av CPU i taskmanager (Ctrl + alt + del) når problemet inntreffer. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 ja glemte å skrive det.. Vi har formatert harddisken os ligger på 2 ganger, men uten nytte... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå