Gå til innhold

Får ikke sendt MMS større enn 100kB (SEK700i)

snole

Anbefalte innlegg

Som topic sier, så har jeg et problem med min Sony Ericsson K700i.

Uansett hvordan jeg prøver å gjøre dette så får jeg ikke sendt MMS med filvedlegg større enn totalt 100 kB.

Nå vet jeg at både Telenor og Netcom skal støtte MMS opptil 300kB.

Telefonen er kjøpt på Spaceworld i Oslo sentrum. Kjøpte den med Djuice Nonstop.

Pga det har tlf'en Entry. :thumbdown:

Hvis jeg lager en MMS, og velger å legge ved en fil større enn 100kB så kommer det opp en feilmelding.

"Kan ikke legge til element. Meldingen blir for stor."

Hvis jeg går inn i filbehandler og velger en fil større enn 100kB og velger "mer" og "send" så dukker ikke valget "som MMS" opp slik det gjør med filer mindre enn 100kB.

Software versjon er pr i dag: R2AY004 (prgCX125821_EU_1_C) <--- Ifølge floats Mobile agent.

Det rare er at en kompis av meg har samma mobilen, med samme abb'et og kan uten problem sende MMS med filvedlegg som er større enn 100kB.

Samme med ei venninne av meg. Riktignok har hun Netcom Youngtalk, men det beviser jo at tlf'en ikke har en begrensning på 100kB.

Så jeg dro ned på Spaceworld og spurte om de visste noe om problemet.

De svarte at dette mest sannsynligvis dreide seg om en bug i software.

De ba meg dra på Mobilfiksern som holder til rundt hjørnet.

Det gjorde jeg og de tok inn tlf og har oppdatert den. Fikk den tilbake i dag.

Nullstilte den helt, slik de anbefalte, men har fremdeles samme problemet mht MMS og filstørrelse.

Noen andre som har kjennskap til dette? Vært borti det? Fått fikset det?

Jeg mistenker at det er Entry programvaren som er problemet. Må ta meg en tur innom Spaceworld en gang til.

Så hvis noen har noe tips til hva jeg kan sjekke, om det er noen innstillinger eller noe, så si gjerne i fra.

All hjelp mottas med stor takk.... :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke teleoperatørene som er problemet, så akkurat det trenger du ikke tenke på. Det er telefonen som er problemet her. Mange telefoner har sperre på 100kb, og det har nok din også. Men det er rart at de andre som har k700, som du kjenner kan sende mms på over 100kb. Uansett så har ikke dette noe med operatører å gjøre.

Lenke til kommentar

Tja.

Rart at min mob ikke kan sende MMS større enn 100kB mens andre jeg kjenner kan det.

Tyder jo på at tlf'en kan sende store MMS'er.

Entry'en er jo en tilleggssoftware, og de har jo faktisk fjernet hurtigmenyen ("mer" knappen) og erstattet den med startsiden demmes.

Skulle ikke forundre meg om det er noe mere i den software'n som man ikke vet om.

Lenke til kommentar

Jeg har en ulåst K750i med Chess kontant. Kan sende max 100kB som mms. Virker som om begrensningen ligger i FW.

Her er en noe gebrokket oversetting (http://babelfish.altavista.com/) av et tysk forum innlegg.

Again to the overview of the MMS- "problem": There are some firmware versions (e.g. the R1A or the Vodafon broken version) with a higher MMS limits of 300kb All other firmware versions have 100kb than MMS limit to give, this are surely no error or nose, but consciously of SE so given. Some Flashtools (e.g. Davinci in. , exactly I am not safe of 13.3 or 13,7 me there) can this value to 4MB increase. The changed value, e.g. by a SEUS update, is often only read in after a master RESET again. Who updates thus from a R1A firmware on a newer version, the "old" 300kb keeps limits for the time being with something luck. If one accomplishes a RESET with such an equipment, however the new 100kb limit is loaded.

Lenke til kommentar
Tja.

Rart at min mob ikke kan sende MMS større enn 100kB mens andre jeg kjenner kan det.

Tyder jo på at tlf'en kan sende store MMS'er.

Entry'en er jo en tilleggssoftware, og de har jo faktisk fjernet hurtigmenyen ("mer" knappen) og erstattet den med startsiden demmes.

Skulle ikke forundre meg om det er noe mere i den software'n som man ikke vet om.

5153859[/snapback]

Det tyder jo også på at teleoperatørene støtter MMS over 100kb...

men det er nok telefonen ja, husker den gang jeg hadde samsung v200... den hadde samme begrensning.... Dette er telefonrelatert

Lenke til kommentar

Det er en konfig-fil som er lagret på telefonen som har satt grensen til 100KB, og denne kan du ikke endre via menyer eller ved hjelp av medfølgende kabel.

customize.xml:
.....
<mms>
	<message-max-size>100</message-max-size>
	<message-server>http://mms/</message-server>
	<wap-profile>NetCom MMS</wap-profile>
</mms>
.....

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Kan det være Entryprogramvaren som gjør dette?

At den filen er satt av Telenor i forbindelse med innlegging av sin egen programvare?

Evt at jeg har lastet ned MMS-oppsettet fra Telenr.no?

Lastet ned MMS-oppsett fra SE sine sider i går, men det er fortsatt likedan.

Endret av snole
Lenke til kommentar

Min K750i er flashet med W800i fw. Brukte Davinci og orginal-kabel til dette. Jeg kan ihvertfall sende over 100kb. Jeg sendte et bilde på 274kb til tlf. til samboeren min, det gikk helt fint. Jeg kunne faktisk også legge til en 3gp fil slik at hele meldingen ble på over 1300kb, men den prøvde jeg ikke å sende.

Lenke til kommentar
Hei xxxxxxx !

Takk for din henvendelse til Sony Ericsson Call Center.

Maximal storlek på ett MMS är 100kb i en olåst Sony Ericsson K700i. I en så kallad brandad telefon som t.ex Telenor Entry kan det vara en annnan begränsning beroende på vad operatören har beställt.

I dagsläget finns tyvärr ej några planer på att ändra denna begränsing i telefonen.

Med vennlig hilsen

xxxxxxxx

Sony Ericsson Call Center

Så det virker som om det er operatør som bestemmer grensen. Og jeg VET at K700i kan sende større enn 100kB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...