Gå til innhold

Får ikke til å lage htaccess passordsbeskyttelse

Anbefalte innlegg

Prøver å passordbeskytte en side ved hjelp av htaccess men dette får jeg ikke til, jeg får opp innloggingsboksen og alt det men uansett hva jeg skriver inn blir jeg ikke innlogget.

her er htaccess filen:

AuthUserFile www.trrunde.net/richard/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
AuthName "Password Protected Area"
AuthType Basic

<limit GET POST>
require valid-user
</limit>

og htpasswd filen

test:teH0wLIpW0gyQ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

virarv: Krypteringen Apache bruker er ikke MD5 eller noen annen hash-streng på 32/48 tegn.

trrunde: Jeg er 99% sikker på at du har linket feil til .htpasswd-fila di. Finn ut hva den absolutte filbanen til .htpasswd-fila er, og bruk den isteden. Filbanen er iallefall ikke den du har i fila ovenfor.

Lenke til kommentar
Det er ikke nødvendig å line til .htaccess med absolutt filbane. Filen må derimot væretilgjengelig internt på serveren. Du kan ikke bruke en URL, siden en Apache server aldri vil gi fra seg filer med navnet .ht.........

5167688[/snapback]

Men, hva gjør jeg da?

Jeg har et område, feks www.xxxxxx.com På det området så har jeg en mappe som heter public_html. Under der har jeg en mappe som heter members, og i den mappen har jeg .htaccess og .htpasswd filene mine. Jeg trodde da filbanen ville bli

www.xxxxxx.com/public_html/members/.htpasswd

Men, er det ikke sånn det er likevel da?

Lenke til kommentar

Gå til en .htaccess generator f.eks denne http://www.clarkwebdevelopment.co.uk/tools.php

Lag ditt brukernavn og passord og du vil få opp det du trenger å skrive inn i .htpasswd

Lag to filer en .htaccess og en .htpasswd, i .htaccess skriver du:

AuthType Basic

AuthName "Members Only"

AuthUserFile /home/sites/site1/secure/.htpasswd BYTT UT DENNE LINJEN MED ADRESSEN TIL DIN HTPASSWD FIL

AuthPAM_Enabled off

<limit GET PUT POST>

require valid-user

</limit>

og i .htpasswd filen din skriver du det som kom opp når du lagte brukernavnet og passordet, f.eks

Test:$1$RXAcAYdH$V4qgUZ9DH6f9OjfE0Xq2q0

som vil gi et brukernavn Test og passord test

for å finne filbanen til din htpasswd fil kan du lage en php fil med en feilmelding i, f.eks <? echo liten feilmelding ?> da vil det komme en en feilmelding der filbanen står.

Lenke til kommentar

for å finne filbanen til din htpasswd fil kan du lage en php fil med en feilmelding i, f.eks <? echo liten feilmelding ?> da vil det komme en en feilmelding der filbanen står.

5176349[/snapback]

Takk for svar. Det du skrev visste jeg. Det som er problemet, er som jeg skrev, å finne filbanen. Jeg vet jeg må lage en feil, men jeg vet ikke hvordan jeg gjør det.

Men, jeg får prøve videre. En eller annen gang må jeg treffe riktig ;)

Lenke til kommentar
jammen prøv å skriv
<?php
echo fin-test;
?>

i .php-dokumentet ditt. Last opp på serveren, og se hva slags mld som kommer ut..

Eller misforstod jeg helt?

Du kan jo også søke litt på hostens hjemmesider, kanskje de har skrevet om det noe sted? F.eks i en eller an FAQ?

5178408[/snapback]

Å du er bare en engel! Jeg er helt fersk i php, så det var der jeg fikk problemer. Nå funker det!!

Tusen takk!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...