trrunde Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Prøver å passordbeskytte en side ved hjelp av htaccess men dette får jeg ikke til, jeg får opp innloggingsboksen og alt det men uansett hva jeg skriver inn blir jeg ikke innlogget. her er htaccess filen: AuthUserFile www.trrunde.net/richard/.htpasswd AuthGroupFile /dev/null AuthName "Password Protected Area" AuthType Basic <limit GET POST> require valid-user </limit> og htpasswd filen test:teH0wLIpW0gyQ Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Tror ikke du kan linke til .htpasswd-filer fra eksterne domener. .htpasswd-fila må ligge på serveren du skal passordbeskytte, og du må bruke absolutte filbaner til filbanen (dvs. filbaner som begynner i root, /). Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 og htpasswd filen test:teH0wLIpW0gyQ 5153225[/snapback] skal ikke passordet være kryptert 32 tegn? det er ikke ditt... Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Fila ligger i samme mappe som den som skal beskyttes, jeg vet ikke hvor langt passordet skal være, fant en sånn online htaccess generator ting og kopierte det som sto der Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 virarv: Krypteringen Apache bruker er ikke MD5 eller noen annen hash-streng på 32/48 tegn. trrunde: Jeg er 99% sikker på at du har linket feil til .htpasswd-fila di. Finn ut hva den absolutte filbanen til .htpasswd-fila er, og bruk den isteden. Filbanen er iallefall ikke den du har i fila ovenfor. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Hvordan kan jeg finne den absolutte filbanen da? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Lag en feil i et PHP-script med en feil. Da kommer det opp eks: <?php echo fin-test; ?> Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Fikk det til nå!! :-) Lenke til kommentar
swj Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Fikk det til nå!! :-) 5164198[/snapback] Hvordan fikk du det til? Jeg sliter med det samme som du gjorde.... Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Det er ikke nødvendig å line til .htaccess med absolutt filbane. Filen må derimot væretilgjengelig internt på serveren. Du kan ikke bruke en URL, siden en Apache server aldri vil gi fra seg filer med navnet .ht......... Lenke til kommentar
swj Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Det er ikke nødvendig å line til .htaccess med absolutt filbane. Filen må derimot væretilgjengelig internt på serveren. Du kan ikke bruke en URL, siden en Apache server aldri vil gi fra seg filer med navnet .ht......... 5167688[/snapback] Men, hva gjør jeg da? Jeg har et område, feks www.xxxxxx.com På det området så har jeg en mappe som heter public_html. Under der har jeg en mappe som heter members, og i den mappen har jeg .htaccess og .htpasswd filene mine. Jeg trodde da filbanen ville bli www.xxxxxx.com/public_html/members/.htpasswd Men, er det ikke sånn det er likevel da? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Fikk det til nå!! :-) 5164198[/snapback] Hvordan fikk du det til? Jeg sliter med det samme som du gjorde.... 5164683[/snapback] Jeg gjorde som de sa og lagde en feil, da fikk jeg opp den absolutte filbanen og skrev inn den, da fikk jeg det til. Lenke til kommentar
swj Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Er det noen som har mulighet til å ta "t-skje-forklaring"? Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg gjør dette. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Gå til en .htaccess generator f.eks denne http://www.clarkwebdevelopment.co.uk/tools.php Lag ditt brukernavn og passord og du vil få opp det du trenger å skrive inn i .htpasswd Lag to filer en .htaccess og en .htpasswd, i .htaccess skriver du: AuthType Basic AuthName "Members Only" AuthUserFile /home/sites/site1/secure/.htpasswd BYTT UT DENNE LINJEN MED ADRESSEN TIL DIN HTPASSWD FIL AuthPAM_Enabled off <limit GET PUT POST> require valid-user </limit> og i .htpasswd filen din skriver du det som kom opp når du lagte brukernavnet og passordet, f.eks Test:$1$RXAcAYdH$V4qgUZ9DH6f9OjfE0Xq2q0 som vil gi et brukernavn Test og passord test for å finne filbanen til din htpasswd fil kan du lage en php fil med en feilmelding i, f.eks <? echo liten feilmelding ?> da vil det komme en en feilmelding der filbanen står. Lenke til kommentar
swj Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 for å finne filbanen til din htpasswd fil kan du lage en php fil med en feilmelding i, f.eks <? echo liten feilmelding ?> da vil det komme en en feilmelding der filbanen står. 5176349[/snapback] Takk for svar. Det du skrev visste jeg. Det som er problemet, er som jeg skrev, å finne filbanen. Jeg vet jeg må lage en feil, men jeg vet ikke hvordan jeg gjør det. Men, jeg får prøve videre. En eller annen gang må jeg treffe riktig Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 jammen prøv å skriv <?php echo fin-test; ?> i .php-dokumentet ditt. Last opp på serveren, og se hva slags mld som kommer ut.. Eller misforstod jeg helt? Du kan jo også søke litt på hostens hjemmesider, kanskje de har skrevet om det noe sted? F.eks i en eller an FAQ? Lenke til kommentar
swj Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 jammen prøv å skriv <?php echo fin-test; ?> i .php-dokumentet ditt. Last opp på serveren, og se hva slags mld som kommer ut.. Eller misforstod jeg helt? Du kan jo også søke litt på hostens hjemmesider, kanskje de har skrevet om det noe sted? F.eks i en eller an FAQ? 5178408[/snapback] Å du er bare en engel! Jeg er helt fersk i php, så det var der jeg fikk problemer. Nå funker det!! Tusen takk!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå