Gå til innhold

Ny spillemaskin... hva anbefales?


kludvik

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg spiller ikke... :blush: Har faktisk bare spilt meg gjennom ett spill siden Amiga tiden på 90-tallet og det var Medal Of Honor på en nintendo gamecube. Men kunne ha tenkt meg en spillemaskin til min nyinnkjøpte projektor. Har ikke mye peiling på konsoller som det kalles idag.

 

Hva kan anbefales av alt som finnes idag? Tenkte på en sånn ferdig "moddet" X-box, men denne blir væll utdatert snart?!

 

Håper noen av dere kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå nevner du ikke hvilken projektor du har kjøpt, men siden den er ny, så regner jeg med du kjøpte en HD-Ready projektor.

I så fall må jeg få anbefale deg XBox 360 som kommer 2. desember.

Den kan vise bilder med HD-grafikk.

 

På min egen HD-projektor er det faktisk en rekke spill fra XBox1 som rett og slett blir "dårlig" grafikk på når jeg kjører bildet på 100".

Selv skrytespill som Riddick er ikke pent på 100".

Spiller jeg Fifa 06, så er det helt fint på tv. På projektor og 100" må jeg aktivere HD-grafikk på XBoxen for at det skal bli pent på lerret.

Siden ikke så mange spill støtter HD på XBox1 anbefaler jeg derfor XBox 360 til projektorbruk da du vil få et mye bedre bilde.

Husk at når vi blåser bildene opp med projektor, så blir alle "feil" mer synlige.

Lenke til kommentar
Nå nevner du ikke hvilken projektor du har kjøpt, men siden den er ny, så regner jeg med du kjøpte en HD-Ready projektor.

I så fall må jeg få anbefale deg XBox 360 som kommer 2. desember.

Den kan vise bilder med HD-grafikk.

 

På min egen HD-projektor er det faktisk en rekke spill fra XBox1 som rett og slett blir "dårlig" grafikk på når jeg kjører bildet på 100".

Selv skrytespill som Riddick er ikke pent på 100".

Spiller jeg Fifa 06, så er det helt fint på tv. På projektor og 100" må jeg aktivere HD-grafikk på XBoxen for at det skal bli pent på lerret.

Siden ikke så mange spill støtter HD på XBox1 anbefaler jeg derfor XBox 360 til projektorbruk da du vil få et mye bedre bilde.

Husk at når vi blåser bildene opp med projektor, så blir alle "feil" mer synlige.

5153361[/snapback]

 

 

Nei. Det gjorde jeg ikke. Ser ikke på TV og hverfall ikke på HDTV... siden Norge er utrolig treg på det området. Kjøpte en av de billigste projektoren som komplett hadde, Epson EMP-TW10H. Den er koblet til PC'en med VGA kontakt. Bildet er ca. 60". Har projektoren på soverommet, så det er helt mørkt der.

Lenke til kommentar

Personlig mener jeg vanlig xbox føles utdatert allerede, og ihvertfall etter 360 kommer. Xbox360 faller nok neppe til 1000 om et år, kanskje to.

 

Når det gjelder HD vil bilde fra xbox360 se mye bedre ut selv på vanlig tv-oppløsning enn vanlig xbox. Dette pga. feks bedre antialiasing. Man klager jo ikke på kvaliteten til en god dvd, selv om dette er samme oppløsning som xbox/ps2/ngc.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg spiller ikke... :blush:  Har faktisk bare spilt meg gjennom ett spill siden Amiga tiden på 90-tallet og det var Medal Of Honor på en nintendo gamecube. Men kunne ha tenkt meg en spillemaskin til min nyinnkjøpte projektor. Har ikke mye peiling på konsoller som det kalles idag.

 

Hva kan anbefales av alt som finnes idag? Tenkte på en sånn ferdig "moddet" X-box, men denne blir væll utdatert snart?!

 

Håper noen av dere kan hjelpe.

5153132[/snapback]

 

 

Fint du kjøper XBOX 360

 

Men du har VGA på din projektor så husk å kjøpe en VGA ekstra kabel også. Det som følger med Xbox360 er en Componentkabel. Dener god den og med VGA har støtte for bedre oppløsning.

Husk dog at spilling på stor skjerm kan bli litt rotete. Kjør ev. ned bildet så du har full kontroll. Har selv prøvd projektorer av alle slag og 42" plasma, vanlig 28 tommer og 21" tv. 21 " var best. Men nå er det en Samsung 16:9 LCD tv 26" som har overtatt som er desidert best. Viktig når man kjøper LCD er Pixel Respons tim på maks 8ms og kontrasratio. Det er 3000:1 på denne som er bra.

Husk å ha alle innganger ved kjøp av ny TV da :)

Lykke til som uteliggere.

Lenke til kommentar

Har selv en xbox m/Xecuter 3 og 250gb hdd. Hvis prosjektoren din ikke støtter hd, anbefaler jeg en moddet xbox. Enkelt å greit pga hva du får for pengene. Nå skal man selvfølgelig ikke oppfordre til å laste ned piratkopierte spill, men det sparer deg ganske mange tusen i året :)

 

Har selv bestilt x360 og kan nesten ikke vente. Og ja, x360 vil se bedre ut på prosjektoren din enn den vanlige xboxen, ganske riktig pga bruk av bedre teknologi. Ikke glem ny kabel :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei. Jeg spiller ikke... :blush:  Har faktisk bare spilt meg gjennom ett spill siden Amiga tiden på 90-tallet og det var Medal Of Honor på en nintendo gamecube. Men kunne ha tenkt meg en spillemaskin til min nyinnkjøpte projektor. Har ikke mye peiling på konsoller som det kalles idag.

 

Hva kan anbefales av alt som finnes idag? Tenkte på en sånn ferdig "moddet" X-box, men denne blir væll utdatert snart?!

 

Håper noen av dere kan hjelpe.

5153132[/snapback]

 

DS! Den går nok ikke på prosjektoren din men den rocker!

Blir i mer leke og ha det gøy humør av den en mange andre konsoller (det m\kommer jo litt ann på spillet) siden de ofte er ganske "seriøse".

 

Men det er ikke dumt å kjøpe xbox (hadde ikke puttet i noe chip) siden det er mange gøye spill til den. Det tar jo litt tid får det blir noe serlig med spill til 360.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...