kludvik Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Hei. Jeg spiller ikke... Har faktisk bare spilt meg gjennom ett spill siden Amiga tiden på 90-tallet og det var Medal Of Honor på en nintendo gamecube. Men kunne ha tenkt meg en spillemaskin til min nyinnkjøpte projektor. Har ikke mye peiling på konsoller som det kalles idag. Hva kan anbefales av alt som finnes idag? Tenkte på en sånn ferdig "moddet" X-box, men denne blir væll utdatert snart?! Håper noen av dere kan hjelpe. Lenke til kommentar
kvakki_ Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Jeg vil anbefale en PSP... Leser du alt om den, må du ha den www.yourpsp.com Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 og hvordan kobler man en psp til prosjektor om jeg tør spørre? jeg ville gått for en Xbox 360 som kommer snart.. (2.12 tror jeg) den kan vise 720P og 1080i og har veldig fin grafikk. Lenke til kommentar
kvakki_ Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 og hvordan kobler man en psp til prosjektor om jeg tør spørre? jeg ville gått for en Xbox 360 som kommer snart.. (2.12 tror jeg) den kan vise 720P og 1080i og har veldig fin grafikk. 5153274[/snapback] PSP er jo mye diggere syntes jeg... handholdt og greier ! Lenke til kommentar
Daisy Chain Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 psp til en projektor?kjøp deg en xbox360 2 desember du, eller bedre;bestill på nett i dag da det kan bli vanskelig å få kjøpt en på releasedagen.. Uansett, lykke til og velkommen til forumet! Lenke til kommentar
kludvik Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Så den nye x-boxen er å foretrekke framfor en gammel med harddisk osv.? Bare tenker på at den nye koster over 3000kr. og om ett år koster den en 1000 lapp. Glemte å fortelle at jeg liker best spill som Medal Of Honor etc. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Nå nevner du ikke hvilken projektor du har kjøpt, men siden den er ny, så regner jeg med du kjøpte en HD-Ready projektor. I så fall må jeg få anbefale deg XBox 360 som kommer 2. desember. Den kan vise bilder med HD-grafikk. På min egen HD-projektor er det faktisk en rekke spill fra XBox1 som rett og slett blir "dårlig" grafikk på når jeg kjører bildet på 100". Selv skrytespill som Riddick er ikke pent på 100". Spiller jeg Fifa 06, så er det helt fint på tv. På projektor og 100" må jeg aktivere HD-grafikk på XBoxen for at det skal bli pent på lerret. Siden ikke så mange spill støtter HD på XBox1 anbefaler jeg derfor XBox 360 til projektorbruk da du vil få et mye bedre bilde. Husk at når vi blåser bildene opp med projektor, så blir alle "feil" mer synlige. Lenke til kommentar
kludvik Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Nå nevner du ikke hvilken projektor du har kjøpt, men siden den er ny, så regner jeg med du kjøpte en HD-Ready projektor.I så fall må jeg få anbefale deg XBox 360 som kommer 2. desember. Den kan vise bilder med HD-grafikk. På min egen HD-projektor er det faktisk en rekke spill fra XBox1 som rett og slett blir "dårlig" grafikk på når jeg kjører bildet på 100". Selv skrytespill som Riddick er ikke pent på 100". Spiller jeg Fifa 06, så er det helt fint på tv. På projektor og 100" må jeg aktivere HD-grafikk på XBoxen for at det skal bli pent på lerret. Siden ikke så mange spill støtter HD på XBox1 anbefaler jeg derfor XBox 360 til projektorbruk da du vil få et mye bedre bilde. Husk at når vi blåser bildene opp med projektor, så blir alle "feil" mer synlige. 5153361[/snapback] Nei. Det gjorde jeg ikke. Ser ikke på TV og hverfall ikke på HDTV... siden Norge er utrolig treg på det området. Kjøpte en av de billigste projektoren som komplett hadde, Epson EMP-TW10H. Den er koblet til PC'en med VGA kontakt. Bildet er ca. 60". Har projektoren på soverommet, så det er helt mørkt der. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 du kan jo alltids kjøpe en xbox nå, koster 899 på elkjøp.. og heller vente litt med å kjøpe x360 hvis du synes den er dyr.. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Personlig mener jeg vanlig xbox føles utdatert allerede, og ihvertfall etter 360 kommer. Xbox360 faller nok neppe til 1000 om et år, kanskje to. Når det gjelder HD vil bilde fra xbox360 se mye bedre ut selv på vanlig tv-oppløsning enn vanlig xbox. Dette pga. feks bedre antialiasing. Man klager jo ikke på kvaliteten til en god dvd, selv om dette er samme oppløsning som xbox/ps2/ngc. Lenke til kommentar
Oz370 Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 alt av lys, refleksjoner, farger, teksturer, kunstig intelligens, fysikk, antialiasing (pene kanter) osv blir mye mye bedre.. bare se her: Half Life til xbox, kom akkurat ut, har pen grafikk til xbox å være. Gears of war til xbox360: Lenke til kommentar
kludvik Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Takk for svar. Jeg blir å kjøpe X-box 360. Trådløs nettverk og mediasenter høres bra ut. Leste litt om den. Det er ikke lenger bare en spillemaskin. Hvordan blir det å få tak i en sånn? De blir sikkert fort utsolgt. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Ta med deg sovepose og en termos med varm sjokolade og legg deg utenfor elkjip eller lefdal Lenke til kommentar
PlayerTAG Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Hei. Jeg spiller ikke... Har faktisk bare spilt meg gjennom ett spill siden Amiga tiden på 90-tallet og det var Medal Of Honor på en nintendo gamecube. Men kunne ha tenkt meg en spillemaskin til min nyinnkjøpte projektor. Har ikke mye peiling på konsoller som det kalles idag. Hva kan anbefales av alt som finnes idag? Tenkte på en sånn ferdig "moddet" X-box, men denne blir væll utdatert snart?! Håper noen av dere kan hjelpe. 5153132[/snapback] Fint du kjøper XBOX 360 Men du har VGA på din projektor så husk å kjøpe en VGA ekstra kabel også. Det som følger med Xbox360 er en Componentkabel. Dener god den og med VGA har støtte for bedre oppløsning. Husk dog at spilling på stor skjerm kan bli litt rotete. Kjør ev. ned bildet så du har full kontroll. Har selv prøvd projektorer av alle slag og 42" plasma, vanlig 28 tommer og 21" tv. 21 " var best. Men nå er det en Samsung 16:9 LCD tv 26" som har overtatt som er desidert best. Viktig når man kjøper LCD er Pixel Respons tim på maks 8ms og kontrasratio. Det er 3000:1 på denne som er bra. Husk å ha alle innganger ved kjøp av ny TV da Lykke til som uteliggere. Lenke til kommentar
kludvik Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Snakket med en på Elkjøp Giganten igår. Han sa at det kunne bli vanskelig å få tak i 360'en. Drøssevis med folk har bestilt SOVEPOSE PLASSER!! Så jeg valgte heller en box med Xecuter 2,6CE og 250GB HD. Lenke til kommentar
Rage_Hunter Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Har selv en xbox m/Xecuter 3 og 250gb hdd. Hvis prosjektoren din ikke støtter hd, anbefaler jeg en moddet xbox. Enkelt å greit pga hva du får for pengene. Nå skal man selvfølgelig ikke oppfordre til å laste ned piratkopierte spill, men det sparer deg ganske mange tusen i året Har selv bestilt x360 og kan nesten ikke vente. Og ja, x360 vil se bedre ut på prosjektoren din enn den vanlige xboxen, ganske riktig pga bruk av bedre teknologi. Ikke glem ny kabel Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Hei. Jeg spiller ikke... Har faktisk bare spilt meg gjennom ett spill siden Amiga tiden på 90-tallet og det var Medal Of Honor på en nintendo gamecube. Men kunne ha tenkt meg en spillemaskin til min nyinnkjøpte projektor. Har ikke mye peiling på konsoller som det kalles idag. Hva kan anbefales av alt som finnes idag? Tenkte på en sånn ferdig "moddet" X-box, men denne blir væll utdatert snart?! Håper noen av dere kan hjelpe. 5153132[/snapback] DS! Den går nok ikke på prosjektoren din men den rocker! Blir i mer leke og ha det gøy humør av den en mange andre konsoller (det m\kommer jo litt ann på spillet) siden de ofte er ganske "seriøse". Men det er ikke dumt å kjøpe xbox (hadde ikke puttet i noe chip) siden det er mange gøye spill til den. Det tar jo litt tid får det blir noe serlig med spill til 360. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå