Gå til innhold

Nye tester av digitale videokamera?

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen der ute har kommet over noen testa over nye kamera som er kommet rundt i butikkene? Eller er det heller dårlig med testing? Ser det er mye testa på digitale fotokamera, men ikke video.... Pussig!? :hmm:

Fins det noen bra blad med video, videoredigering, videokamera? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forbrukerrapporten har nettopp kommet med ny test av videokamera. Tror ikke den ligger ute på nettet. Der kapret Panasonic sine 3CCD modeller både gull, sølv og bronseplasseringen.

5153440[/snapback]

Såpass....Det var ikke værst... :)

Kansje det er "lite valgmulighet" da... hehe :thumbup:

Men hvor kan man få tak i den testen om den ikke er på nett?

Lenke til kommentar

Eneste jeg så, var en kopi fra et eller annet blad. La ikke merke til hvilket blad, men det var "forbrukerrapporten" (drevet av forbrukerrådet) som hadde utført testen.

Panasonic sine 3CCD kamera er faktisk veldig gode. Har egne erfaringer med det da jeg jobber i butikk som selger Panasonic, Canon og Sony. Billigste, GS-75, er så absolutt overkommelig for de fleste og banker blant annet Canons noe dyrere kamera ned i støvlene på bildekvalitet både innendørs og utendørs. Tror det koster 6-7000 kroner nå. GS-150 og GS-250 har hver seg bedre spesifikasjoner, men koster noe mer. Blant annet har GS-250 optisk bildestabilisator og fokusring for enkel manuell fokusering.

Lenke til kommentar

Ja, fant ut at de faktisk leverer ut blad fra http://forbrukerportalen.no/ som er forbrukerådet, der man kan abonere på bladet. Tro om man kan kjøpe det i kiosk?

Ja det virker som Panasonic er det beste omtalte, i alle fall her på forumet.

Er flott få anbefalinger her ifra når man skal gjøre innkjøp av videokamera for første gang...

Når det gjelder Panasonic, så synest jeg det er vanskelig gå for noe annet enn

NV-GS400, da det virker noe overlegent i forhold til de andre..., men prisen er selvfølgelig deretter.... :hmm:

Men er jo fort ha det slik at kun det beste er godt nok... hehe :D

Vært innom Elkøp i dag å kikket på JVC GZ-MG50, som virker som et snertent lite videokamera for en nybegynner, men er vel kansje ikke godt nok... Mn den hardisken på 30G trur eg vært fint...da det kansje lettere for å overføre til pc for redigering...!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...