Den Polse Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Jeg kjører winXP no home-ed. Når jeg trykker på "Mine nettverkssteder", så bruker den flere minutter før det i det hele kommer opp noe som helst. Jeg tror det begynte når jeg installerte ipx, men det ble heller ikke borte da jeg avinstallerte det. jeg har et Cnet Pro200WL nettverkskort med oppdaterte drivere. Ingen av de andre maskinene har noe lignende problemer. Det er 5 maskiner på nettverket, to som kjører 98SE, to winXP og en winme. Noen som har en anelse om hva som kan være problemet? Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 28. august 2002 Forfatter Del Skrevet 28. august 2002 Svchost kjører "Lokal tjeneste" og "Nettverkstjeneste". Hva dette vil si vet jeg ikke, så hvis noen vet hvordan jeg finner ut hva som blir kjørt under svchost (vet sånn ca hva svchost er) Vet ikke om dette kan ha noe med hvorfor det går så treigt, men er kanskje verdt å nevne. Håper på noe svar Lenke til kommentar
letmein Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Jeg har hørt det at når det er noen 9x maskiner på nettverket, går browsinga über trægt. Vet ikke om dette er bare snakk eller om det er sant, men tweaxp har en tweak som kansje kan fixe problemet ditt. http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=153 Lenke til kommentar
letmein Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 vet ikke om du blir noe klokere av denne, men verdt et forsøk. :smile: http://support.microsoft.com/default.aspx?...;EN-US;Q250320& Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 last ned installer og start et program som heter tweakXP. når windows xp logger på andre pcer sjekker den om pcen har noen planlagte oppgaver før den logger på, dette forsinker hele nettverket og kan skrus av ved hjelp av dette programmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå