Gå til innhold

Overvåkning av fjøs ca 200m fra hjemmet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

holder faktisk akkurat på å sysler med det samme, var når jeg så trådløse webkameraer jeg begynte å tenke på det.

Men konkluderte fort med at slike kameraer nok tåler dårlig det røffe miljøet/klimaet som gjerne er i en fjøs, dumt å må kjøpe nye kamera hele tiden. Ble også et lite krav med nightvision på kameraet slik at man ikke trenger å ha på lys hele tiden.

Beste løsningen jeg er kommet frem til er en videoserver som denne:

http://cgi.ebay.com/IP-Video-Server-9100A-...1QQcmdZViewItem

den kan kjøre 4 kameraer ut på nett.

så finnes det massevis av forskjellige kameraer, jeg har sett på denne pakken:

http://cgi.ebay.com/4-Waterproof-Day-Night...1QQcmdZViewItem

er et dvr kort i pakken, men kan likegodt bestille den, blir billigere uansett enn løse kameraer.

Har du en passende pc og et passende reint rom å sette den i fjøsen kan du jo klare deg med den pakken med dvr kortet og kameraene.

Så bruke pcen til kamera server.

Så trenger du jo selvfølgelig en del kabel.

Finnes også noen trådløse kameraer, men jeg tror det blir mest robus med kablede kameraer, og så bruke krympestrømper med lim i på alle koblinger så blir det rimelig tett.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Planlegg eit tilsvarande prosjekt.

Har tenkt å setja opp trådlaust nett mellom fjøset og huset. Pga avstand (ytterveggar + 60m luftlinje) har eg to stk wrt54g som trådlaus bridge mellom bygningane. I fjøset står pcen på kontor i 2. etg. Tenkte å kobla den til eit webcam via usb som så sender bildene ut på nettet.

Nokon som kjenner til eit program som kan brukast til å lasta opp bilder til nettet/senda live?

Har sett nokon brukar eit program som heiter "WebcamXP". Er det ok?

Kan alle typar webkamera senda live til internet? Til og med eit til 195,- på Elkjøp (PHILIPS SPC200NC)?

Lenke til kommentar
Nokon som kjenner til eit program som kan brukast til å lasta opp bilder til nettet/senda live?
Hvis du vil ha bra kvalitet så bruk Windows Media Encoder som er gratis.

Kan alle typar webkamera senda live til internet? Til og med eit til 195
Ja men billige kamera trenger veldig mye lys for å gi brukbar bildekvalitet.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...