m0g1e Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Driver mye med videoredigering og har socket 478 på HKet. har nå en 2,53Ghz P4 L2 Cache på 512Kb, som jeg har overklokket til 3,05 Ghz stabilt. Driver samtidig og bygger enda en nesten tilsvarende PC hvor jeg trenger en ny prosessor(478 socket). Tenker dermed på en 3,2 Ghz L2 1Mb cache CPU. 2MB fins ikke.(utenom på P4Extreme som hovedkortet mitt ikke støtter). Spm er: Vil det ha stor betydning om jeg bytter fra 512kb til 1mb(tenker spesielt på videoredigeringa)? eller vil det vært smartere å kjøpe socket 775 f.eks. som støtter L2 2MB cache som standard omtrent? ...eller: kunne jeg tatt en råsjangs å prøvd en P4E m L2 2Mb likevel om hk ikke støtter det? (problemet er at de er shitdyre ) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Netburst(P4) er en arkitektur som er totalt avhengig av stor cache og høy klokkefrekvens. Men jeg forstår ikke hvorfor du vil bygge pc på socket 478 nå. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Bygg s775! Da får du med deg pci-e og DDR2 og.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå