ADSL768/128 Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Hei Har tre maskiner i nettverk mot server. - Windows 2000 server - 1 stk Win 98 (denne lager problemet) - 2stk Windows XP Alt har fungert greit tidligere. Nå gjør win 98 maskinen alle maskiner trege mot servere, starte programmer som ligger på server samt filoverføring. Hvis ikke win98 maskinen står på er alt ok. Hvis bare win98 maskinen står på er den treg mot server (12mb filoverføring tar ca. 2-3min) Har sjekketam skinvareressurser og der er ingenting galt. Maskinen har Norton Internet Security installert men jeg har disablet uten reultat. Noen som har noen ide? Kan nettverkskortet ha klikket? KT Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 sjekk at den win98 pc'en ikke har virus. sjekk forsjelige virus scanner, norton er meste kjent og mange virus kommer seg rundt den. Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Nettverkskort eller nettverkskabel kan ha skade. Slike skader kan gjøre at antallet kolisjoner går drastisk opp og følgelig går hele nettverket saktere. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Skikkelig uhjelpsomt unyttig svar : Det er sikkert bare mystisk Edit , pleier å være det hos meg ihvertfall Endret 15. november 2005 av snoemann Lenke til kommentar
mark Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 se om ikke win98 pcen har samme ip som en av de andre hadde selv det problemet her hjemme(bare med winxp) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå