Specs Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Jeg vurderer et av Asus A8N-SLI eller A8N32-SLI kortene, men kommer ikke til å kjøre SLI. FOr meg er det passiv kjøling og generelt utstyrsnivå som trekker. Er det noen som vet om jeg kan kjøre ett kort i PCIe slot nr2? Lurer nemlig på om det blir litt knapp plass til både en svært klump av en CPU heatsink (TT Big Typhoon eller TR XP-120) og et passivt kjølt skjermkort i den første slot'en ... Noen som vet? Lenke til kommentar
Specs Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Jeg vurderer et av Asus A8N-SLI eller A8N32-SLI kortene, men kommer ikke til å kjøre SLI. FOr meg er det passiv kjøling og generelt utstyrsnivå som trekker. Er det noen som vet om jeg kan kjøre ett kort i PCIe slot nr2? Lurer nemlig på om det blir litt knapp plass til både en svært klump av en CPU heatsink (TT Big Typhoon eller TR XP-120) og et passivt kjølt skjermkort i den første slot'en ... Noen som vet? 5152276[/snapback] Bump. Ingen som vet? Har jeg stilt spørsmålet forståelig? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hvis det du mener er om du kan sette skjermkortet i "feil" slot vet jeg i alle fall at Knopfix her på forum gjør dette (Deluxe/Premium). Har ikke sett noen direkte sammenlikninger som viser om det er noen forskjell i ytelse ved å gjøre dette, men noen stor forskjell er det i alle fall ikke snakk om. Du kan jo prøve en PM til Knopfix å høre hvilke erfaringer han har gjort seg. Om du tenker på å sette et annet pci-e kort i slot nr 2, vil den virke som en pci-e X1 slot hvis du har pci-e 16x skjermkort i standard port. Hvordan dette fungerer på A8N32 vet jeg ikke sikkert, men vil tro det der er 2 likeverdige fulle 16x porter. Lenke til kommentar
Specs Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Hvis det du mener er om du kan sette skjermkortet i "feil" slot vet jeg i alle fall at Knopfix her på forum gjør dette (Deluxe/Premium). Har ikke sett noen direkte sammenlikninger som viser om det er noen forskjell i ytelse ved å gjøre dette, men noen stor forskjell er det i alle fall ikke snakk om.Du kan jo prøve en PM til Knopfix å høre hvilke erfaringer han har gjort seg. Om du tenker på å sette et annet pci-e kort i slot nr 2, vil den virke som en pci-e X1 slot hvis du har pci-e 16x skjermkort i standard port. Hvordan dette fungerer på A8N32 vet jeg ikke sikkert, men vil tro det der er 2 likeverdige fulle 16x porter. 5157132[/snapback] Jepp, skjermkortet i "feil" slot er det jeg mener. Altså kun ett skjermkort. Lenke til kommentar
Smog Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 In Normal mode only the PCI Express blue slot (nr 1) can be used for pci Express x16 graphics cards. The PCI Express Black slot (nr 2) functions as a pci Express x1 slot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå