4WheelDrive Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Hei, jeg har en Toyota Corolla 91' mod som har gått 194000km. Den har en 4a-fe motor, altså innsprøytning. Problemet kom den første morgenen med noen minus-grader ute, men nå som det er mildt igjen er problemet der fortsatt. Bilen starter som vanlig, men etter ca. 5-10 min. dør den langsomt ut. Jeg får ikke startet den etterpå, dvs. den tenner liksom ikke men starteren drar motoren fint rundt. Dette skjer hver gang jeg prøver med kald motor; den starter men dør ut etter noen minutter. Etter at den har stoppet (når jeg ikke får startet den igjen) har jeg sett etter, og jeg har både gnist i plugger og bensin i fuel-railen til injektorene. Pluggene så normale ut, ikke fuktige. Hva kan være feil? Takk for all info og hjelp jeg kan få. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Du kan kanskje prøve å hive på litt kondensfjerner? Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Du kan kanskje prøve å hive på litt kondensfjerner? 5152014[/snapback] Har gjort det også, men det hjalp desverre ikke. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Kanskje lambdasonden er defekt om bilen din har det så den får feil blanding? Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 hadde akkurat samme problemet en stund tilbake på min carnina 2 -87 som også har 4a motoren. trodde en stund det kunne være rusk eller noe i insprøytinga men lurer på om det rett og slet bare var en kontakt feil i ECU (tror det var det den het). uansett, feilen forsvant etter 2 dager. kjørte den både hardt og vanlig for å se om "rusket" forsvant. men som sagt vet ikke helt hva det var. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå