Abruzzi Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Får beskjed når jeg spiller spill om at Grafikk kortet har for høy temperatur. Hva kan jeg gjøre med dette og hvor mye "tåler" det? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Start med å blåse det rent for støv... Å sjekk om vifta går.... Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Ikke noe støv der og vifta går. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 kortet tåler nok mye mer enn det føre det dør, men at det funker som det skal er ikke vanlig. det du kan også gjøre, er å montere inn noen kabinettvifter dersom du ikke har fra før Lenke til kommentar
thoering Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Først og fremst, går vifta rundt? I sjeldne tilfeller kan den stoppe pga. tiltetning av støv etc, eller den kan rett og slett ha tatt kvelden av alderdom eller produksjonsfeil. EDIT: andre kom før meg med sjekk-etter-støv-tipset. nVidia-skjermkort av nyere dato har en sikkerhetsgrense på 115 grader Celsius. Høres skummelt høyt ut, men de må dermed mene at kortene dekkes av garantien opptil denne temperaturen. Hvilket skjermkort har du? Dersom kortet er overklokket, burde du redusere frekvensen. Dersom du har modifisert kjøleløsningen, byttet til annen kjøler etc bør du sjekke om det er kontakt mellom kjøler og gpu. Dette setter isåfall spor i kjølepastaen og er lett å se om det har vært kontakt. Har du dårlig med kabinettvifter kan du kanskje vurdere å sette i en. Endret 14. november 2005 av thoering Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Vel kjøpte datan i dag av en grei fyr. Regner med at han kan hjelpe meg hvis det er noe. Men det skal være nok vifter. La ved et bilde så dere kan se og bedømme. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Har du vifte på skjermkortet da ? Og i det tilffeller går den rundt? Vanskelig å se av og til kanskje. Eller, har du noen vifte programer som du har plukket på ? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Greit med mere info ja... Hvilket skjermkort.? Foreksempel... Ser ut til at det er nok vifter ja.... Du sier du kjøper den i dag.? Har pcn blitt flyttet mye.? Så kjøleren kan ha løsnet.? Ser du hvilken temp det er på.? Program som er stilt for lavt....? Blir bare kverulering uten info... Endret 14. november 2005 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Det er to små vifter bak som ikke går. Sist jeg sjekket etter et spill var tempraturen ca 85 c. men er mellom 45 og 55 nå. Radeon x850 Series Noe hjelp? Pc`en har kun blitt fraktet i bil. Lenke til kommentar
NorLord Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Hei Ett 8xx series kort fra ATI tåler 85 grader uten større problemer.Idle temp (med kabinettet ditt pc7?) burde vel ligge rundt 45-50 grader sånn ca. Har ett 850xt selv.Sjelden sett det over 80grader,selv når "fan duty cycle" er 4.45 (tilnærmet lydløs) Bruker ATI tray tools til å regulere viften nå om dagen,maxer "fan duty cycle" 50 og da ligger kortet på ca.70-72 grader (kabinett/system ligger på 39-40 grader). Men ta en sjekk for å se om viften/kjøleren sitter ordentlig på,dobbel sjekk at viften går rundt når du spiller. En liten ting til,på mitt oppsett så nekter viften å spinne opp selv under tung last (spill/benchmarks),hører du viften spinner opp/støyer når du spiller ? /jan Endret 14. november 2005 av NorLord Lenke til kommentar
brazir Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Er det klokket opp? 85 grader er jo ikke krise likevel da. (ok, litt høyt er det ) Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Nei viften bak spinner ikke opp under spill og slik. Jeg vet ikke om det er klokket men tror ikke det. Fikk vite at de viftene bak kun skal gå på i starten da. Ellers funker jo alle andre vifter. Lenke til kommentar
NorLord Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Nei viften bak spinner ikke opp under spill og slik.Jeg vet ikke om det er klokket men tror ikke det. Fikk vite at de viftene bak kun skal gå på i starten da. Ellers funker jo alle andre vifter. 5153356[/snapback] Hei Tenkte på skjermkort viften,tro meg du hører den når den girer opp /jan Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 hvem vifter "bak" var det du mente at bare skulle gå under oppstart? Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 To små som skulle gå under start og når det ble for varmt. Ja jeg hører jo den andre vifta også, den gasser litt opp når spill og slik starter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå