Gå til innhold

For Høy temperatur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først og fremst, går vifta rundt? I sjeldne tilfeller kan den stoppe pga. tiltetning av støv etc, eller den kan rett og slett ha tatt kvelden av alderdom eller produksjonsfeil.

 

EDIT: andre kom før meg med sjekk-etter-støv-tipset.

 

nVidia-skjermkort av nyere dato har en sikkerhetsgrense på 115 grader Celsius. Høres skummelt høyt ut, men de må dermed mene at kortene dekkes av garantien opptil denne temperaturen. Hvilket skjermkort har du?

 

Dersom kortet er overklokket, burde du redusere frekvensen.

 

Dersom du har modifisert kjøleløsningen, byttet til annen kjøler etc bør du sjekke om det er kontakt mellom kjøler og gpu. Dette setter isåfall spor i kjølepastaen og er lett å se om det har vært kontakt.

 

Har du dårlig med kabinettvifter kan du kanskje vurdere å sette i en.

Endret av thoering
Lenke til kommentar

Greit med mere info ja...

 

Hvilket skjermkort.? Foreksempel...

 

Ser ut til at det er nok vifter ja.... ;)

 

Du sier du kjøper den i dag.?

 

Har pcn blitt flyttet mye.? Så kjøleren kan ha løsnet.?

 

Ser du hvilken temp det er på.? Program som er stilt for lavt....?

 

Blir bare kverulering uten info...

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Hei

 

Ett 8xx series kort fra ATI tåler 85 grader uten større problemer.Idle temp (med kabinettet ditt pc7?) burde vel ligge rundt 45-50 grader sånn ca.

Har ett 850xt selv.Sjelden sett det over 80grader,selv når "fan duty cycle" er 4.45 (tilnærmet lydløs)

 

Bruker ATI tray tools til å regulere viften nå om dagen,maxer "fan duty cycle" 50 og da ligger kortet på ca.70-72 grader (kabinett/system ligger på 39-40 grader).

 

Men ta en sjekk for å se om viften/kjøleren sitter ordentlig på,dobbel sjekk at viften går rundt når du spiller.

 

En liten ting til,på mitt oppsett så nekter viften å spinne opp selv under tung last (spill/benchmarks),hører du viften spinner opp/støyer når du spiller ?

 

 

/jan

Endret av NorLord
Lenke til kommentar
Nei viften bak spinner ikke opp under spill og slik.

Jeg vet ikke om det er klokket men tror ikke det.

 

Fikk vite at de viftene bak kun skal gå på i starten da. Ellers funker jo alle andre vifter.

5153356[/snapback]

 

Hei

 

Tenkte på skjermkort viften,tro meg du hører den når den girer opp :)

 

 

/jan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...