skromt Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Har oprettet en Public Function / End Function Har forstått det slik at hvis man har den Public kan man kalle opp funksjonen i et annet form? Er ikke dette riktig? Om ikke, hvordan kan man få de andre forms til å arve funksjonen? Og hvordan funker Public Function om dette går? Får feil i et annet form om at variabelen er ikke deklarert Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 For å kalle en funksjon i alle forms, så legg funksjonen i en modul. Lenke til kommentar
skromt Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Har oprettet en Public Function / End Function Har forstått det slik at hvis man har den Public kan man kalle opp funksjonen i et annet form? Er ikke dette riktig? Om ikke, hvordan kan man få de andre forms til å arve funksjonen? Og hvordan funker Public Function om dette går? Får feil i et annet form om at variabelen er ikke deklarert 5151887[/snapback] I hear you.. men korleis gjør du det?=) eg skal mekke litt selv no Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Nå har jeg ikke brukt VB6.0 på år og dag, men der du vanligvis legger til et form, kan du istedenfor velge å legge til en modul. Lenke til kommentar
skromt Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Ah la til macro, det er vel det samme som modul. Ellers så lurte jeg på åpne form funksjon. Function apneSkjema(ByVal NavnSkjema as String) Dim aapne as New Navnskjema aapne.show() End Function Men dette funker ikke pga. vil ikke godta Navnskjema som et skjema. Pga at det er en variabel. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Uten å være for altfor sikker, så tror jeg ikke den funksjonen vil fungere ettersom NavnSkjema ikke skal væren en streng, men skal referere til et objekt. Lenke til kommentar
skromt Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Nei gjør ikke det hehe, så hva skal jeg bruke da? Lenke til kommentar
skromt Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Function apneSkjema(ByVal NavnSkjema as Object) Dim aapne as New Navnskjema aapne.show() End Function Prøve det da Lenke til kommentar
skromt Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Function apneSkjema(ByVal NavnSkjema as Object) NavnSkjema.show() End Function Har funnet ut at dette ser bedre ut. Men må tukle litt med det:P Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Er det lov å spørre hvorfor du skal lage denne funksjonen? Høres ut som unødvendig arbeid... Lenke til kommentar
skromt Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 nja:P gøy å leke seg Lenke til kommentar
skromt Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 nja:P gøy å leke seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå