hanekam Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Hallo, siden det allikevel er et forum om detta, så kan jeg jo gi folket et tips. det er mange som kjøper seg støydempings matter og slikt på mange av webshoppene. detta kan fort bli dyrt. og i og med at ikke alle har like mye penger hele tiden. så har jeg et tips her. de fleste har vel en hel haug med gamle sitteunderlag i hjemmet. disse kan enklet brukes som støydempings matter. bare å tilpasse med en tapetkniv og lime, tape, feste på en eller annen måte inni kabinettet. kle det med sitteunderlag inni da. dette gir en bra støydempings effekt, jeg har personlig brukt det på mange av mine pc'er. det funker fett. Lykke til, Lenke til kommentar
Mato Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 vil tro at dempemattene fra biltema er MYE bedre , og sikkert på samme prisnivå hvist man først må kjøpe sitte unerlagene Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Har hørt ord om disse som går ut på at de er laget for å redusere annen type støy enn det som oppstår i en PC. Men man kan jo alltids prøve da.. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 mitt tips er å ha færrest mulig vifter i pc'n ;p da overlever man fint Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Ditt tips kan forøvrig resultere i en overopphetet PC.. Løsninger ligger nok i strategisk plassering av gode, store vifter. SilenX iExtrema Pro 120mm eller no er fint. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 For å gå tilbake til første innlegg: Når det gjelder støydempingsmatter kan jo egentlig det meste brukes! Kanskje noe man kan bli flinkere til å tenke på Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Biltema mattene skal gi gode resultater! Har flere venner som bruker dette. Eneste problemet er at teipen på de mattene er syyyyykt sterk, så feilplasserer du har du driti på draget Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Uffda! Da man limer dem på et tynt stoff og så bruker dobbelsidig teip kanskje? Trodde aldri jeg skulle klage over for kraftig lim, men hvis det er så du sier Chris_LoX.. Lenke til kommentar
tommy888 Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 biltema sine støydempingsmatter er det sånne gule med sølvfarget trekk er ikke de litt tyke. har en pc på soveromet jeg skulle dempet ned. står ved siden av senga....brååk 1 vifte +intel boxed vifte for 2,8ghz celeron og q-tek 300watt strømforsyning og 60gb segate hdd flere disker skal inn. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Har faktisk kjøpt en slik matte idag! 10mm er det minste, det jeg kjøpte. Kosta 30 spenn.. Lenke til kommentar
ALI Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Har faktisk kjøpt en slik matte idag! 10mm er det minste, det jeg kjøpte. Kosta 30 spenn.. 5374366[/snapback] Virker de bra eller? Vurderer å bruke sånne matter i skapet pc'en ligger i... Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 biltema sine støydempingsmatter er det sånne gule med sølvfarget trekk er ikke de litt tyke. har en pc på soveromet jeg skulle dempet ned. står ved siden av senga....brååk 1 vifte +intel boxed vifte for 2,8ghz celeron og q-tek 300watt strømforsyning og 60gb segate hdd flere disker skal inn. 5361691[/snapback] Bytt ut q-tek psuen så vil du spare deg MANGE dB. disse bråker noe j="#%!! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Festa mattene rundt pumpa mi, merka god forskjell ja! En Q-Tec PSU har jeg selv og skal byttes ut idag faktisk, med an Tagan som forøvrig skal vannkjøles. Men ihvertfall, Q-Tec PSUene lager 32dB, sier ihvertfall de selv. For alt jeg veit, kan det godt være at de støyer enda mer! Lenke til kommentar
skeletor_ Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hørtes OK ut å bruke sitteunderlag, men for oss Lian Li eiere blir vitsen litt borte kanskje siden aluminiumen er ment å frigjøre varme?? Lenke til kommentar
spyro Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 GIGABUMP, men du sier vel noe Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Prøver å finne disse mattene dere reffererer til hos Biltema, noen som har en link, eller er det disse (men de var så dyre) Isoloasjonsmatte : Artnr: 44-994 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå