RBW Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Gigabyte har lansert et hovedkort med intet mindre enn fire PCIe x16-porter for grafikkort. Les mer Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Saklig Yonaz Men dette blir vel overkill synes jeg... Men uansett.. Tenk deg 4x av ASUS 7800GT Dual, det blir jo 16 skjermer 8x DVI og 8x VGA, hvis det er mulighet for å slå av SLi på de korta da... Så min konklusjon: en unødvendig kuriositet som alle (nesten) vil ha Edit: ikke vil ha, men kanskje mere "drømmer" om Endret 14. november 2005 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Det her blir rett å slett bare for dumt. Ingen har brukt for 4 skjermkort! Eller 16 stk skjermer, samme hva. Cpuene som lages i dag tror jeg blir en kjempe problem når 4stk kort fra 7800 serien skal kjøres i SLI. Finnes det noen tester av det her? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Det her blir rett å slett bare for dumt. Ingen har brukt for 4 skjermkort! Eller 16 stk skjermer, samme hva. Cpuene som lages i dag tror jeg blir en kjempe problem når 4stk kort fra 7800 serien skal kjøres i SLI. Finnes det noen tester av det her? 5151724[/snapback] Gigabyte har mange morsomme produkter For SLI-formål så er det litt merklig at det er et Intel-hovedkort, er jo alltids noen som har bruk for mange skjermer, men er det nødvendig med bra 3d-ytelse på alle skjermkortene da? Trenger man 16x PCIe-slotter for å kjøre 16x-kort? Trodde det var noe med at det var krysskompatiblet, eller er det bare sånn at man kan kjøre kort med "mindre X" enn selve slotten har? AtW Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Som du sier AtW, om det her er rettet mot SLI for å dra nytte av grafikken, så burde det hvert fall vært AMD, ikke intel. Lenke til kommentar
Daisy Chain Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Men setter ikke windows begrensning på 10 skermer? Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Men setter ikke windows begrensning på 10 skermer? 5151779[/snapback] Ja.. Men hvem i all verden trenger flere enn 10 skjermer? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Men uansett gutter. Så lenge det er sprøtt nok er det vel gøy?? :!: Finnes det andre ting enn grafikkort som kjører 16X PCIe? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Men setter ikke windows begrensning på 10 skermer? 5151779[/snapback] Dette kan overstyres av annen programvare for oss som liker flere skjermer (ihvertfall såvidt meg bekjent, har aldri prøvd med mer enn 10 skjermer ). Ultramon feks. AtW Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Er jo greit om man f.eks. trenger bra 3D ytelse på 4 skjermer samtidig Lenke til kommentar
HanZl Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 http://www.tomshardware.com/motherboard/20051004/index.html test av kortet. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 for eksempel til billig hjemme-simulator kan jo dette være aktuellt, alternativa er jo ganske så dyre. Lenke til kommentar
Lunna Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Blir kanskje litt for dra på dette her assa.. ! Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 for eksempel til billig hjemme-simulator kan jo dette være aktuellt, alternativa er jo ganske så dyre. 5151901[/snapback] sånt som flight simulator fra microsoft? 3 skjermer som viser foran og til hver side, en som viser instrumentene... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 For å ha fleire skjermar er jo dette greit, men dersom dei vil ha 4 7800GTX i ein PC for å kunne kjøre framtidas spel blir eg litt redd. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Her har vi jo et klassisk eksempel hvor man kunne ha dratt nytte av mange raske skjermkort i en maskin: Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Jeg skal kjøpe meg et slikt kort. Så kan jeg endelig gjenskape scena fra Swordfish da Jackman først blir vist det systemet han skal bruke for å lage "hydra'en" Dere vet det systemet med hele syv "uavhengige monitorer" og annet fjas han sitter å programmerer på mens han drikker rødvis og heier høylytt på seg selv. Sto det ikke Gigabyte på det a forresten Jeg trur Gigabyte lager slike kort først og fremst som "proof of consept". De har vel en R/D avdeling som får rimelig slappe tøyler slik at Gigabyte kan sette dagsordenen for HK i fremtiden. Dessuten har jo Gigabyte lenge vært en av de som har absolutt mest muligheter med HKene sine.. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Tror heller kortet er rettet mod CAD/PRO brukere. Kanskje et eller annet digitalt musikkstudio. Men genialt konsept. Tror at de valgte Intel pga båndbredden og tilgjengeligheten for en sørbro. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Tror heller kortet er rettet mod CAD/PRO brukere.Kanskje et eller annet digitalt musikkstudio. Men genialt konsept. Tror at de valgte Intel pga båndbredden og tilgjengeligheten for en sørbro. 5152639[/snapback] Jeg skjønner ikke helt det, de har jo en fullverdig AMD-chipsett der, hva hindrer de å å bare sette på en AMD-sokkel, og å koble om noen kretser, så er dette et AMD-hovedkort? AtW Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 jaja morsomt konsept, men en kan uansett ikke forskyne 64 PCIe kanaler med kun to DDR2-667 kanaler. Det blir 32GB/s full duplex vs. 10.6GB/s half duplex. Altså en worst case på 64GB/s vs. 10.6GB/s. Uansett er vel dagens PCIe svitsjer den største flaskehalsen. Tror de ligger på ca 4GB/s men her er det jo snakk om bruk av to svitsjer. De aller første PCIe svitsjene var vel på usle 2GB/s uten at det gjorde systemene noe tregere enn de AGP baserte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå