Gå til innhold

Russuphanisme - En ny religion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig er jo hele konseptet barnslig og helt på tryne, med tanke på en rosa flyvendes elefant. MEN, så var det Jesus som gikk på vannet og gjorde om vann til vin.

Altså: Dette er like realistisk som kristendom, bare at det ikke finnes noen bibel om den rosa elefanten og dens openbaringer.

Edit: la til litt mer.

Endret av satyr-wongraven
Lenke til kommentar
Egentlig er jo hele konseptet barnslig og helt på tryne, med tanke på en rosa flyvendes elefant. MEN, så var det Jesus som gikk på vannet og gjorde om vann til vin.

Altså: Dette er like realistisk som kristendom, bare at det ikke finnes noen bibel om den rosa elefanten og dens openbaringer.

5153399[/snapback]

Rosa elefant konseptet kommer fra eksempler når en lager motargumenter til kristendommen.

Lenke til kommentar
Tror de har endel gode kriterier slik at folk ikke skal bare mekke en tullereligion og få penger av staten. Skal denne vissvass-religionen deres sponses av MINE skattepenger? Selvsagt ikke. Er nok ikke så lett som å bare registerere seg.

5152976[/snapback]

Slutt å tull. De pengene går til et trossamfunn uansett. De bare velger hvilket de vil gi det til. Hvorvidt kristendommen er vissvass eller ikke diskuteres i andre tråder, men jeg vil gjøre mye for å ta fra kirken mine 300 per år.

By the way, så er det sendt søknad om å registrere Church of the flying spaghetti monster. Den bær gå gjennom i og med at den er så "utbredt"..

Endret av eirik1989
Lenke til kommentar

Vold, diskriminering, fascistiske tendenser, politiske budskaper o.l. har jo kommet gjennom med mange av de større religionene i dag, men de har én fordel; de er gamle og utbredte.

Denne religionen kan man jo kalle relativt ny. Det er derfor ikke lett å klare seg gjennom filtersystemet og byråkratiet man vil møte her i Norge. Derimot kan det, om man legger et par arbeidstimer bak, sette igang en morsom debatt på høyt nivå i samfunnet.

F.eks. skriv om hvorfor dette eventuelt ikke ble gjennomførbart, til tross for (bla bla bla, lang liste med værre ting i andre verdensreligioner). Utform det som en artikkel og send inn til VG/DB osv. Jeg kan gjerne hjelpe til med noe av det.

Dersom dette mot formodning blir gjennomført gleder jeg meg til å stå i fremtidige historiebøker, samt å få statsstøtte og gratis fridager.

Lenke til kommentar

Aldri sett noe større vås en dette, og er egentlig bare et usselt forsøk fra trådstarters side på å latterligjøre alle verdens religioner og fremstille dem som selvhøytidelige.

...Noe jeg er helt enig og støtter 100% selvfølgelig. :D

Allikevel er det vås som sagt, vi lever i år 2005, og det er på tide at alle snart forstår at den eneste rette tro er om den salige pipelortfluen og det hellige rektangel.

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar

5153399[/snapback]

dette er like realistisk som kristendommen ja! :!:

Lenke til kommentar
Tror de har endel gode kriterier slik at folk ikke skal bare mekke en tullereligion og få penger av staten.

5152976[/snapback]

Finnes det egentlig noen religion som ikke kan plasseres under begrepet "tullereligion"? :shrug:

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Min religionslærer uttalte følgende: "Det er det dummeste jeg har hørt". Svar på hvorfor fikk jeg aldri.

5157666[/snapback]

på hva?

5157721[/snapback]

På hvorfor hun synes det var det dummeste hun hadde hørt.

5157893[/snapback]

og hva var det dummeste hun hadde hørt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...