Gå til innhold

Russuphanisme - En ny religion

Anbefalte innlegg

RUSSUPHANISMEN

pink_elephant_flying_fast_lg_wht.gif

Jeg ønsker å starte en religion basert på Gspr åpenbaringer og Zethyrs nedskrivelser. Også kjent som rosa goth elefanter.

Bevis #1

Jeg har forstått det slik at en trenger en på over 23år og en til, samt en lang søknad(flere sider.)

Jeg trenger all støtte som er mulig. Både åpenbaringer, nedskrivelser, tegninger(gode) og ordtak som kan brukes(gjerne parodi på bibelske.) Om jeg får tak i nok så skal jeg prøve få religionen registrert. Tar jeg ikke feil så er det også statlig støtte på kr 300,- per registrerte medlem.

Det finnes allerede en sub-religion, men dette er faktisk en dårlig kopi av russuphanisme. http://www.hellen.org/pink-E.html

Navnet er basert på det grunneleggende, russus=rød på latin(fant ikke rosa) og elephas=elefant. Dette er ikke lagt under humor ettersom jeg ønsker å faktisk gjøre noe ut av det. :D

Medlemmer søkes også! :thumbup:

Endringer:

De ti Russuphanistiske bud:

*Den rosa elefant-guden er gud dersom han eksisterer og måtte inneha allmektighet.

*Bare denne ene Gud skal tilbes.

*Dersom man ønsker å skade noen, så må det gjøre i Elefantens navn.

*Man skal ikke ødelegge noens eiendom, liv eller lykke, med mindre man har en god grunn.

*Faste den 2 hver måned.

*Fri den 18 & 19 Mai for å feire Elefantens dystre åpenbaringer som blir skjenket medlemmene av religionen på denne dagen.

*Man må nevne Elefanten minst to ganger per dag, og sende en god tanke i dens retning én gang per dag, dersom man ikke skal leve i evig fortapelse.

*De vantro hundene som ikke tror, kan omvendes ved ord og tale.

*Dersom en Russuphanist krever det, må en eventuell annen Russuphanist av det andre kjønn vise "omsorg" og kjærlighet, men kun dersom ingen vantro ser det.

* Russuphanismen kommer foran samfunnets myndighet

Ordtak:

*Vend ei snabelen til, men konfronter din fiende.

Livet og dets leveregler:

-

Endret av co2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det til slutt kommer klart fram hva jeg melder meg inn i, støtter jeg nok oppunder dette greiene her. :)

EDIT: Drit i prinsippene mine, får jeg penger for det, er jeg helt klart med :green:

EDIT2: Det enkleste er vel å lage en bokløs religion. Hvor en eventuell gud snakker direkte til medlemmene gjennom tanker og drømmer. Å hive inn en del nødvendige prinsipper er vel også ganske greit. F.eks ikke spise erter fredag den 17., eller å ikke gjøre noen vondt, med mindre de fortjener det. :p

Endret av sluffy
Lenke til kommentar
.. og Zethyrs nedskrivelser..

5151635[/snapback]

Føler meg beæret :D Blir jeg nå hellig? Får jeg noen plass i denne religionen? Bidrar gjerne med noe etter hvert, og medlem vil jeg hvertfall bli.

PS: Pass på å ikke ha for lang signatur, da det du har nedskrevet der vil bli slettet av en eller annen "hyggelig" moderator.

edit:

Forslag for de ørten bud:

*Den rosa (røde?), onde, goth-elefant-guden er gud dersom han eksisterer og måtte inneha allmektighet.

*"DSH" er forbudt område; altså "Det svarte hullet".

*Dersom man ønsker å skade noen, så må det gjøre i Elefantens navn.

*Man skal ikke ødelegge noens eiendom, liv eller lykke, med mindre man har en god grunn.

*Faste den 2 hver måned.

*Fri den 18 & 19 Mai for å feire Elefantens dystre åpenbaringer som blir skjenket medlemmene av religionen på denne dagen.

*Man må nevne Elefanten minst to ganger per dag, og sende en god tanke i dens retning én gang per dag, dersom man ikke skal leve i evig fortapelse.

*De vantro hundene som ikke tror, kan omvendes ved ord, tale eller øks (ikke sag!). Dersom liv måtte gå tapt, så sørg for å vaske av deg det skitne blod så fort du kan.

*Dersom en Russuphanist krever det, må en eventuell annen Russuphanist av det andre kjønn vise "omsorg" og kjærlighet, men kun dersom ingen vantro ser det.

ny edit:

* Ikke pust inn co2: Det liker han neppe. Dersom du ikke har noe valg, så velg karbondioksid.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
*De vantro hundene som ikke tror, kan omvendes ved ord, tale eller øks (ikke sag!).

Slike som denne kommer nok aldri gjennom...

Les litt i en religions-bok (eller på nettet), hva det står om andre religioners verdensbilde, menneskesyn, etikk osv. Så blir det hele litt mer profesjonelt...nesten ;)

Lenke til kommentar

Zethyr, jeg har lest sverdverset om det er det du sikter til. Men slike ting er satt i en kontekst både når det gjelder bibelen og koranen. Om man leser det i sin helhet trenger det ikke være så aggressivt - men om man derimot tar det ut av sin sammenheng...

Da må man ihvertfall presisere det litt bedre, enn "de vantro hundene som ikke tror". I hvilken kontekst, i hvor stor grad, viktighet, tror på hva?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Jeg har selv lekt med tanken om å stifte mitt eget trossamfunn, men jeg fant aldri noen over 23 år som falt for ideen. :( Jeg tror forresten trossamfunnet må ha minst 500 medlemmer før det får statsstøtte, men jeg er ikke sikker.

Jeg vil ha en religion med et liberalt forhold til religiøse fridager! Så vidt jeg vet har man rett på 2 slike fridager hvert kalenderår, og jeg har på følelsen at religiøse fridager er gyldig fravær på vgs. Det hadde vært fantastisk med noen ekstra «lesedager» i ny og ne. :green:

Jeg regner med at trådstarter har sett denne guiden?

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar

Aaaaaaaaahahahahah :!:

Jeg er med. :D

Vi har det gøy! :lol:

EDIT: Du må legge til at medlemmer av russuphanismen må ha fritak fra førstegangstjenesten på grunn av at fargen grønn er bannlyst i denne religionen. :dribble:

Endret av Ole Johan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Desverre, men jeg trur mer på Den Flygende Spaghettimonsteret enn dette... Var litt for useriøst for meg skjønner dere. Dask meg så mye dere vil, men vær obs på litt skitten.... stopper der.

Om dere får det igjennom så kanskje jeg blir med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...