OlavHW Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Hei, Har en PC som står inne i et skap. Skapet er av tre. Nå har jeg installert Windows XP Mediacenter på PC'en og da vil jeg jo gjerne ha PC'en på hele tiden. Også når jeg sover eller ikke er hjemme. Hva om en vifte eller noe sånt skulle ryke? Er det ikke en fare for at PC'en kan ta fyr og skape brann? Kanskje en kunne bygge PC'en inn i noe slags brannhemmende plater eller noe? F.eks. kle innsiden av skapet med brannhemmende materiale? Men kabler må jo uansett gå ut av skapet. Er vanlige kabler vanligvis brennbare (strøm, ethernett, skjermkabel etc.)? Dvs kan en eventuell brann kanskje uansett følge kablene ut av skapet? Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 det er jo en viss risko med alt elektronisk utsyr at det kan ta fyr, men du kan jo fikse slik at den skrur seg av og på når du skrur av og på Tv en... Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 det er jo en viss risko med alt elektronisk utsyr at det kan ta fyr, men du kan jo fikse slik at den skrur seg av og på når du skrur av og på Tv en... 5151566[/snapback] Synes det virker som om det er en stor forskjell på en PC som krever aktiv kjøling av et eller annet slag og vanlig elektronikk som baserer seg på passiv kjøling. Mindre sjans for at en kjøleribbe plutselig slutter virke, enn at en vifte eller vannkjølinga streiker. Eller er jeg helt paranoid her? Å bytte alle komponenter til varianter med passiv kjøring er jo selvfølgelig et alternativ, sikkert deilig stille også, men prisen er ikke like deilig..... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Hva om en vifte eller noe sånt skulle ryke? Er det ikke en fare for at PC'en kan ta fyr og skape brann? Om du ikke overklokker pcn ekstremt skal en pc klare seg fint uten vifter vel ? Eller cpu vifte og psu vifte er vel "greit å ha" De to viftene er de eneste viftene jeg har i pc'n nå.. Så det skal vel gå.. Men pass på støvet! Kan være lurt å rense for for støv en gang iblandt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå